Estas son las nuevas líneas de bus urbano de Lugo

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Línea de bus urbano que sale del HULA
Línea de bus urbano que sale del HULA ALBERTO LÓPEZ

Aumentan las frecuencias y se reducen tiempos con respecto al actual modelo

26 feb 2021 . Actualizado a las 14:00 h.

Lugo estrenará esta primavera las nuevas líneas del transporte público de la ciudad, que diseñó el Área de Mobilidade, que dirige el nacionalista Rubén Arroxo, y en el que aportaron sugerencias más de mil vecinos y los ediles de la Mesa do Transporte. Este grupo se reunión esta mañana y Arroxo les presentó el documento definitivo. La intención del gobierno local es que antes de que comiencen a funcionar las nuevas líneas de buses se realice una amplia campaña de difusión de las mismas y de promoción para animar a los lucenses a que usen el transporte público.

El nuevo proyecto de transporte público está formado por 22 línea, que estarán cubiertas por 21 buses. Rubén Arroxo explicó que «o novo proxecto de mobilidade está compostas por catro grandes liñas que conectarán as zonas norte e sur de Lugo, e dúas máis que conectarán o leste co oeste da cidade», y destacó las conexiones de las distintas zonas, como el eje Norte-Sur de la ciudad, que incluye la Avenida da Coruña,  Ronda da Muralla,  avenida Ramón Ferreiro y la Avenida de Madrid, «onde se atopa a maior parte da poboación, terán un bus cunha frecuencia de 10 minutos».

La unión del Campus con Fontiñas tendrá una frecuencia de 30 minutos, «e contarán con catro liñas realizando esta conexión. A unión da cidade co entorno da UNED terán unha frecuencia de 30 minutos». Los distintos barrios mejoran las frecuencias de conexión con el centro de la ciudad, pasando de la hora entre cada vuelta que hay actualmente a 30 minutos cuando entren en funcionamento las nuevas líneas.

«O HULA gañará conexións con Fontiñas, a zona sur da cidade e a avenida das Américas, que co modelo actual non teñen transporte directo. As novas liñas permitirán conectar de xeito directo o hospital coas zonas de Fingoi, Magoi, Sagrado Corazón, as Gándaras, Avenida das Américas, Fontiñas, Fonte dos Ranchos, a Abella e Garabolos, mellorando tamén as frecuencias coa zona centro. Contaremos con 6 liñas que partirán de distintas zonas da cidade e rematarán no HULA, permitindo que a maior parte da veciñanza teña transporte directo ao hospital», según explicó Rubén Arroxo.

Un total de 12 líneas conectarán cada hora el centro de la ciudad con el entorno del río, en cuatro puntos distintos. «Cada 15 minutos pasará un bus das liñas pola pasarela en fronte do Pazo Universitario. O barrio da ponte estará cuberto tamén por este novo proxecto de liñas, que pasará cada 30 minutos. A Fábrica da Luz e o parque da UNED, onde se accede á desembocadura do Rato co Miño, terán tamén unha frecuencia de 30 minutos». Arroxo afirmó que «as conexións da cidade co río, xunto co HULA, eran as solicitudes máis requeridas polas veciñas e veciños ás qeu con este novo modelo de transporte urbano demos solución».

En los polígonos de O CEAO y das Gándaras «mellorarase tamén as conexións, quedando ambas áreas industriais co barrio de Fontiñas e o sur da cidade, cun total de seis liñas que entre os seus percorridos inclúen a unha das zonas industriais e dúas que pasan por ambas, unindo as áreas industriais de xeito directo con zonas como Fingoi, o Campus Universitario, Fontiñas, Magoi, Avenida das Américas e coa zona centro, pasando moitas destas liñas pola Ronda da Muralla. Ao mesmo tempo, a zona rural manterá o servizo contando con catro liñas de transporte público».

El teniente de Alcalde agradeció «a implicación e a actitude propositiva de todos os grupos municipais na confección das novas liñas», y recordó que «antes da entrada en funcionamento das novas liñas, realizaremos unha campaña de promoción das mesmas para que toda a veciñanza planifique a nova mobilidade de Lugo». 

Agradecimiento del PP y sugerencias

El PP de Lugo valora a incorporación de varias de sus propuestas dentro de la reforma del transporte urbano. O viceportavoz popular Antonio Ameijide agradecía que se tuvieran en cuenta la modificación de la liña 5 con el fin de unir diferentes barrios del centro con el futuro Centro Integral de Saúde de A Residencia y el HULA. También manifestó su satisfación por la modificación de varias líneas del rural, como la 3 «que se prolongou ata Torre de Núñez para dar un mellor servizo aos veciños de Nadela e Conturiz; a liña 4 que, grazas ao PP, mantén o percorrido do autobús ata a igrexa de Muxa ou a liña 11 que ampliou, dous quilómetros o traxecto, para dar servizo aos veciños de Santa Comba».

Los populares piden que los transbordos sean gratuitos, así como para los menores de 18 años, jubilados, pensionistas, parados y familias con escasos recursos. Además, Ameijide cree que «non é suficiente con crear unha aplicación móvil» y sugirió «facer un rutómetro, similar ao mapa do metro que sexa moi intuitivo e que tamén se poda imprimir para facer chegar ás casas». Otra petición de los populares fue la de volcar las nuevas líneas de autobuses en plataformas que informen en tiempo real a los usuarios, como por ejemplo Google Maps.