Polémica por el cierre de negocios en A Tinería

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

En junio del 2018 hubo una jornada de puertas abiertas en los locales de A Tinería
En junio del 2018 hubo una jornada de puertas abiertas en los locales de A Tinería OSCAR CELA

El PP acusa al gobierno local de Lugo de imponerles «duras condiciones» mientras que el Concello recuerda que no pagaron el alquiler durante el estado de alarma

08 feb 2021 . Actualizado a las 11:38 h.

El viceportavoz del PP de Lugo, Antonio Ameijide, abrió una polémica contra el gobierno local a cuenta de las empresas que se instalaron en los locales rehabilitados por la Xunta. Según el concejal popular dos empresas tuvieron que cerrar debido «ás duras condicións que lle impuso Lara Méndez, existiu falta de apoio da alcaldesa aos emprendedores aos que obriga a asumir uns custes que unicamente serían asumibles se os teñen que realizar nun local en propiedade ou nun período máis amplo de aluguer e non nunha instalación que teñen a obriga de abandonar aos poucos meses».

Desde el gobierno local lamentaron el tono y la crítica de los populares, y le pidieron a Ameijide «seriedade na súa labor de oposición, e que deixe de mentir e de crear inquietude na cidadanía, e insta que se poña a traballar en propostas construtivas para a cidade, como solicitarlle á Xunta de Galicia que manteña o convenio do coworking en apoio do emprendemento e da creación de postos de traballo».

El gobierno local recuerda que fue el Concello el que frenó a la Xunta que sacase a subasta los locales, «evitando desa maneira que inmobles rehabilitados con fondos públicos acabaran en mans privadas, sen control sobre o destino da adxudicación ou sobre o seu uso, sen garantías de que repercutisen na dinamización do barrio nin de que non se especulase finalmente cun investimento realizado por todos os galegos».

El Concello firmó un convenio con la Xunta para asumir el alquiler de los locales para destinar a coworking a pie de calle, gestionado desde el CEI-Nodus, para asentar empresas que diesen vida al barrio. Los alquileres, señalan desde el Concello, tienen precios simbólicos, y oscilan entre los 10 euros del inmueble con menor superficie a los 75 euros del más grande, con IVA incluido..

Desde el gobierno local le recuerdan al PP que la Xunta rehabilitó los locales, pero no los acondicionó, «razón pola que se viron obrigados a executar as obras de adaptación dos seus negocios os empresarios. A Xunta tampouco advertiu que nun dos locais se atoparon restos arqueolóxicos, polo que se facía necesario a súa posta en valor, razón pola que un dos adxudicatarios renunciou ao local».

Sobre la otra empresa que abandonó su negocio, desde el gobierno local niegan que fuese por las condiciones municipales, «senón por problemas da propia empresa, e non polas condicións impostas polo Concello, como mal di o PP, xa que a Administración local non só está cobrando un alugueiro simbólico senón que non o cobrou durante o Estado de Alarma para darlles apoio aos negocios (cando a Xunta non lle eximiu ao Concello deste pago), e destinou un importante investimento público para dinamizar o barrio e o coworking durante os meses seguintes con diversas actividades, como foron os Tardeos, entre outras moitas».

Además, apuntan que las empresas y los autónomos de A Tinería pudieron optar a recibir las ayudas directas del Concello de Lugo a través del Plan Reanima. «O Concello prorrogará o alugueiro das empresas instaladas durante o tempo que dure o convenio e as prórrogas, e que instará á Xunta de Galicia a que manteña o convenio no tempo».