Lugo recupera una laguna entre industrias

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Humedal de As Gándaras, entre el polígono y O Ceao, que será recuperado por el Concello
Humedal de As Gándaras, entre el polígono y O Ceao, que será recuperado por el Concello ALBERTO LÓPEZ

El Concello, que aportará 70.000 euros, quiere que el de As Gándaras sea el primer humedal del municipio y el segundo de la provincia que alcance la declaración de ENIL, Espazo Natural de Interese Local

02 feb 2021 . Actualizado a las 17:47 h.

El Concello de Lugo destinará 70.000 euros en 10 años para la conservación y promoción del humedal de As Gándaras, uno de los patrimonios naturales de Lugo, que aspira a ser declarado ENIL (Espazo Natural de Interese Local). Así lo avanzó este mediodía la alcaldesa, Lara Méndez, coincidiendo con el Día Mundial de los Humedales, que se celebra desde 1997, cada 2 de febrero. Lo hizo en un acto en el que también participaron el concejal de Medio Ambiente, Álvaro Santos, y el catedrático de la USC, Antonio Rigueiro.

La regidora socialista explicó que  llevan, junto con la USC, intentando la declaración de ENIL para este espacio natural. «Conxuntamente coa USC, a través do proxecto Life Lugo+Biodinámico, acometimos a recuperación do humidal e fixemos unha proposta á Xunta, da que non obtivemos resposta. Pasado un tempo, a lei establece que se considera aprobada, por iso continuamos co procedemento específico para a protección desta xoia natural, coa elaboración dun plan de conservación», apuntó Lara Méndez. Este documento ya está terminado y lo llevarán al próximo pleno para su aprobación, y luego será enviado a la Xunta, para que se declare definitivamente como ENIL, una figura de protección de áreas naturales de Galicia, recogida en la Lei de Patrimonio Natural de la comunidad. De esta forma, el humedal de As Gándaras pasaría a ser el primero del municipio y el segundo espacio que alcance este reconocimiento en la provincia. Esta laguna se encuentra entre dos polígonos industriales, el de O Ceao y el de As Gándaras.

La alcaldesa explicó que desde el Concello de Lugo «estamos a traballar no deseño das cidades verdes do futuro, unindo sustentabilidade e progreso como dous dos piares nos que se fundamenta a nosa acción de goberno, o que nos está a situar á vangarda do desenvolvemento urbano sostible e a loita contra o cambio climático a nivel nacional e internacional. Neste senso, impulsamos a recuperación do humidal das Gándaras-O Ceao, como área natural de alto valor ecolóxico que se atopa no ámbito urbano do Concello, entre dous polígonos industriais que dan nome ao espazo».