A nai dunha alumna: «Antes de ir ao cole repasamos o estoxo covid»

Lorena García Calvo
Lorena G.C. LUGO / LA VOZ

LUGO

Belén, con su hija Noa, que regresó ayer al colegio
Belén, con su hija Noa, que regresó ayer al colegio ALBERTO LÓPEZ

Belén Vidal confía en que os protocolos adoptados sexan seguros para evitar a propagación do virus

10 sep 2020 . Actualizado a las 20:32 h.

«Eu estábao desexando», di Belén Vidal con certo respiro. Medio ano despois de ir por última vez á escola, Noa, a súa filla de oito anos, volveu cruzar as portas do CEIP As Mercedes no que cursa terceiro de primaria. Un retorno que milleiros de pais agardaban debaténdose entre a ansia e o medo. «Quería que comezase xa. Por min e pola nena, porque é como normalizar un pouco esta situación. Todos necesitamos retomar a rutina; os nenos precisaban volver ao cole porque lles aporta seguridade e independencia, e as relacións con outros nenos son imprescindibles».

Este regreso á escola pouco tivo que ver cos anteriores para Noa e os seus compañeiros. Para empezar, porque os tapabocas convertéronse en imprescindibles, o mesmo que as ringleiras para acceder á aula, o xel hidroalcohólico ou os semáforos no aseo. Todo mudou, mesmo a liturxia previa a saír da casa.

Porque onte, antes de poñer rumbo á escola, tocou, entre outras tarefas, repasar o que xa chaman o estoxo covid. Nel inclúese un portamáscaras no que os nenos gardan o tapabocas durante a merenda, hidroxel, panos de papel e unha segunda máscara. «Como non aguantan as cinco horas, na última hora hai que cambiala», explica Belén. Pero as instrucións non rematan aí. Para minimizar o tempo da merenda, o idóneo é que leven tentempés rápidos, como pode ser un plátano ou un bebible. E a toda esta intendencia isto hai que engadir o material escolar.

Belén, como a maioría dos pais, recoñece que está nerviosa, pero é das que confía en que os protocolos funcionen e agarda non recibir ao longo do curso ningunha chamada na que lle informen de que hai que pechar o cole. «A iso téñolle pavor. Pensar en retroceder é terrible, pero son consciente de que darse tres casos é moi factible a pesar de que vexo a escola como un entorno moi seguro. Se estudas as medidas, pensas que nada pode saír mal alí dentro, pero fóra é outro cantar. Na escola o nivel de esixencia é moito máis alto do que vemos na rúa», sostén.

Tanto, que para manter os grupos burbulla e minimizar riscos o recreo xa non é o que era. «Pasa de 30 a 15 minutos e cada grupo burbulla, manténdose por separado», describe Belén. O escenario non é o idóneo, pero ela é das que entende que ante situacións excepcionais, medidas excepcionais.