Lara Méndez lamenta que el auditorio o San Fernando sean munición política

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

SUSO VARELA

La alcaldesa dice que «o grande inversor na cidade é Amancio Ortega, non a Xunta»

12 mar 2020 . Actualizado a las 09:08 h.

La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, rebatió el balance que hizo Feijoo sobre las inversiones de la Xunta en la ciudad durante los 11 años que lleva al frente del gobierno gallego. La regidora indicó que «de ter feito actuacións, en vez de vir a dar conta delas nun café estaría nas obras», y señaló que el gran inversor en la ciudad ni había sido Feijoo ni la Xunta si no Amancio Ortega, en referencia a que su fundación construyó la escuela infantil de Garabolos «en terreos municipais», financió los aparatos de Radioterapia del HULA y pagará los 12 millones que costará construir la nueva residencia de mayores en el viejo Xeral.

Sobre la actualidad del auditorio, tiró de hemeroteca para recoger una información del 7 de abril del 2004 en la que Orozco pedía a Fraga que intercediese para que Lugo tuviese el auditorio (en aquel momento previsto para San Fernando) y ante la oposición del entonces conselleiro de infraestructuras, Alberto Núñez Feijoo. Méndez apuntó que ayer recibieron de la Xunta la documentación para la apertura del edificio. Dijo que la analizarán con los informes de los técnicos municipales. Afeó a la conselleira de Medio Ambiente que se tuviese que enterar por los medios de la entrega de la documentación.

Méndez apuntó que desde que empezaron este mandato «estivemos forzando desde o goberno local á Xunta para facer a comisión de seguimento» y le recordó a Feijoo que tuvieron cuatro años para instalar los equipos técnicos, «que por certo pagamos os veciños de Lugo». Negó que fuese ella la que impidió la jornada de puertas abiertas que organizó la Xunta el pasado sábado: «Foi a xunta electoral, e o PP tamén debe cumprir a lei, o que pasa é que polo adianto electoral querían vender a imaxe de que algo fixeron durante 11 anos».

Y sobre el otro conflicto cultural, el cuartel de San Fernando, indicó que Feijoo «fixo unha media rectificación a Balseiro e parece que hai in indicio de que se ao final volve saír presidente sentarán a falar».

Sobre el HULA, Méndez dijo que fue el bipartito el que hizo posible el hospital «e que presuma de hemodinámica 24 horas cando se fixo grazas á presión de miles de lucenses que saíron en varias manifestación e levaron unha ILP ao Parlamento con 42.000 sinaturas». También esa presión vecinal está detrás, dijo, de que la Xunta tuviese que actuar en A Residencia. «Acúsanos de que non tiñamos plan para ese barrio, cando non temos as competencias, e estivemos durante 8 anos, todos os xoves, cos veciños reclamando unha solución».

Feijoo pidió que el Concello no ponga impedimentos para la licencia de la residencia de mayores: «Intentaremos axilizar o expediente, pero tamén imos esixir a mesma celeridade cos expedientes que durante meses e meses nos teñen paralizados», en referencia a obras del programa Dusi en el entorno del Miño

La alcaldesa aludió a obras que informó Feijoo, como las referidas a reforma de residencia de As Gándaras, «porque houbo un brote de lexionela e tivo que actuar»; o en los colegios e institutos: «Son de mantemento, só faltaría, tamén pode dicir que pagou 2.500 millóns en salarios aos traballadores da sanidade». O sobre la intermodal: «Nada dixo cando o PP paralizou o proxecto que presentou o Goberno socialista no 2012».

«Non me opoño a 600.000 € para a igrexa de San Pedro, pero néganse a San Fernando, un BIC que é público»