La publicidad exterior de Lugo sigue en la ilegalidad por falta de ordenanza

La Voz LUGO / LA VOZ

LUGO

óscar cela

Se anunció en enero del 2017, pero quedó paralizado el proceso, recordó ayer Ciudadanos

13 nov 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Todas las vallas de publicidad exterior en el municipio de Lugo están al margen de la ley porque no existe una regulación que las ordene, ya que se intentó aprobar en varias ocasiones pero nunca se hizo. Así lo recordó ayer Olga Louzao, la portavoz de Ciudadanos, que se lamentó del «incomprensible atraso» en la aprobación de la ordenanza que regula la instalación de la publicidad exterior. «O noso grupo presentou no 2015 unha proposición referendada polo pleno para acabar coa colocación indiscriminada de valos publicitarios e regular o seu uso dentro do noso municipio. Máis de catro anos despois, segue sen estar aprobada. É inadmisible a inacción deste goberno», señaló la portavoz de la formación naranja. Recordó además otros momentos de ese proceso que siempre se frustró, y lo expresó así: «Durante o pasado mandato o Goberno local tamén anunciou a súa elaboración, que non obstante segue sen ser unha realidade a día de hoxe. De feito, o 9 de xaneiro do 2017 o goberno municipal publicaba no Boletín Oficial da Provincia o anuncio da elaboración desta ordenanza para permitir aos distintos colectivos afectados e á cidadanía en xeral participar no proceso e facer propostas. No anuncio feito no BOP dábase un prazo de 15 días ás persoas interesadas para facer as súas achegas e suxestións coa intención de que foran recollidas na nova norma. O proceso quedou totalmente paralizado nese punto. Desde o 2017 o goberno local non deu un paso máis para paliar o problema que supón a falta de regulación da publicidade exterior. Esiximos que se poñan a traballar de inmediato» , dijo.

 Lonas decorativas

Por otra parte, además de las vallas de publicidad exterior, Ciudadanos recordó que existe otro aspecto fundamente para la conservación estética de la ciudad, que son las lonas decorativas para tapar edificios en mal estado y zonas ruinosas. Lo explicó así Olga Louzao: «Propoñemos que se regule a instalación e os aspectos formais da colocación de lonas decorativas para tapar edificios en mal estado, ruínas urbanísticas ou medianeiras antiestéticas. É fundamental contar cunha regulación para este asunto. A cidade estase a resentir pola falta de iniciativa do goberno local. Barrios como A Milagrosa e o barrio Feijóo, o centro da cidade, a rolda da Muralla e rúas do casco histórico están moi afectadas pola falta de iniciativa deste goberno. Xa que non se obriga a que se amañen os edificios, nin se incentiva con axudas aos propietarios, é necesario que se regulen de xeito urxente as lonas para tapalos, como se fai noutras cidades do noso país», concluyó la portavoz de Ciudadanos, poniendo el dedo en una herida que cada vez preocupa más a los ciudadanos. Y esto es especialmente importante en el centro, por la imagen que se da al turismo y por las declaraciones que la ciudad quiere obtener.

Falta de seguridad jurídica para el anunciante e impacto ambiental para los vecinos 

La portavoz de Ciudadanos en el Concello de Lugo, Olga Louzao, recordó que la aprobación de la regulación no es un capricho sino una necesidad imperiosa. Por un lado, para los anunciantes, ya que sufren una gran inseguridad jurídica al anunciarse en soportes que no están legalizados, lo cual puede dar lugar desde problemas de contratos hasta responsabilidades civiles o incluso penales en caso de accidentes o conflictos con terceros. Por otra parte, para la ciudadanía en general, la ubicación de todo tipo de vallas y soportes son en principio una contaminación y un impacto visual que al no estar regulado ni sometido a conjugarse con las normativas urbanas, da lugar a todo tipo de despropósitos y aberraciones, urbanísticas, estéticas e incluso de vulneración de las leyes de Tráfico.