El PSOE de Lugo: «As contas de Feijoo para a provincia son un copia e pega doutros anos»

«Non saldan a débeda histórica que ten o PP con esta provincia, son ciencia ficción», dijo la secretaria provincial, Patricia Otero. Desde el PP le recuerdan que hay más inversión por habitante que en el gobierno bipartito


Como era de esperar a los socialistas de Lugo no les convencen las cuentas que presentó el pasado sábado el gobierno gallego para el 2020. La secretaria provincial socialista y parlamentaria, Patricia Otero, y el presidente de la Diputación, Jose Tomé Roca, definieron los presupuestos para la provincia: «As contas de Feijoo son de ciencia ficción e non responden ás necesidades desta provincia». En una rueda de prensa, en la que también estuvo la alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, se calificaron los presupuestos de «unha auténtica tomadura de pelo aos lucenses», en palabras de Otero, que además indicó que eran «electoralistas, xa que non saldan a débeda histórica que ten o PP con esta provincia». La diputada socialista afirmó que las cuentas de la Xunta «son un copia e pega doutros anos, con partidas irrisorias que non serven para nada».

La secretaria provincial del PSOE puso varios ejemplos, como la variante de Viveiro, «pola que levamos máis de 11 anos esperando, é o único que fixo o PP foi mudar ese trazado consensuado cos veciños, especialmente en Magazos, e deixou o orzamento á metade do previsto inicialmente». También aludió al desdoblamiento del corredor Sarria-Nadela: «Outra vella reivindicación que 11 anos despois, co compromiso firme de Feijoo de executar este vieiro, agora anuncia que só vai arranxar 11 quilómetros, con 3 millóns de euros, cando se comprometera que ía estar arranxado no 2015 co desdobramento integral».

Sobre el Porto Seco de Monforte replicó que está presupuestada la misma cantidad que en la pasada anualidad: «Non poderemos gozar da conexión corredor sur, para que Monforte sexa un nodo loxístico de transporte de mercadorías».

En cuanto a la Ronda Leste en Lugo se preguntó: «A onde vamos con 300.000 euros para poñer en marcha esta infraestruturas cando son necesarios 22 millóns de euros, nada se fixo desde finais de 2008 cando se executaron 9,9 millóns neste vieiro». También criticó que se repitan las mismas partidas de los últimos años para el Plan Paradai o las reformas de las carreteras Begonte-Friol-Palas y la LU 651 de Folgoso do Courel.

Augas de Galicia

Para el saneamiento en la provincia dijo que era «unha auténtica tomadura de pelo aos lucenses». Y citó como ejemplos la EDAR de Burela que costaría más de 6 millones de euros pero que «no proxecto do PP veñen 250.000, «o mesmo sucede en Foz cunha cantidade irrisoria de 500.000 euros».

Proyectos pendientes

Otero también aludió a los proyectos pendientes en la provincia y que no aparecen en las cuentas del 2020, como aludió en su intervención infraestructuras como el dragado del Porto Chico de Foz, la carretera de A Fonsagrada que limita con Asturias, los arreglos de la LU-636 que une Sarria con Becerreá, la LU-722 de Navia de Suarna, la LU-770 que une Mosteiro con Rioxoán, o la avenida de Vilalba en Rábade, o la LU-170 de Cabreiros a Momán «que segue paralizado porque o PP non goberna neste Concello».

Falta de un plan industrial

Por su parte, el presidente de la Diputación y alcalde de Monforte de Lemos, José Tomé Roca, explicó que a Feijoo «fáltalle coñecer cales son as prioridades económicas e sociais para desenvolver proxectos pegados á realidade na provincia, trata de tapar con medidas maquilladas, cousas soltas, propaganda e colocando frases e anuncios mediáticos, que niso é especialista. Eu sempre digo que é un presidente frasero porque coloca moi ben as frases; os titulares de prensa colócaos moi ben, pero detrás despois non hai nada», espetó.

Se preguntó dónde están las políticas industriales en estas cuentas: «En Galicia a política industrial, a ordenación do territorio lamentable, o sector primario sigue indo a peor cada vez; eu non entendo como Feijoo dixo que ía ser a lexislatura do rural, e desde logo acaba a lexislatura, e será calquera cousa menos do rural, porque que me diga a min que fixo polo rural».

Y Tomé no se quiso olvidar de los referentes del PP y de la Xunta en Lugo: «Candia e Balseiro din que son os orzamentos do cumprimento, pois son o revés, son os do incumprimento».

Reacción desde el PP

La respuestas desde la filas populares a las críticas del PSOE no tardaron en producirse: «As contas elaboradas polo Goberno Feijóo para o ano próximo multiplican por once o investimento que o último Goberno bipartito destinou á provincia de Lugo». Desde el PP explican que la inversión por lucense consignada por el último goberno de socialistas y nacionalistas era de 374 por lucense, «unha cantidade moi inferior ao investimento previsto nas contas autonómicas de 2020, que elevan esta cifra ata os 4.252 euros por lucense, isto é, un orzamento once veces superior».

Para los populares «o verdadeiro corta e pega está na valoración que desde o PSOE fan ano tras ano das contas autonómicas, xa que volven a recorrer a tópicos como 'electoralistas, ciencia ficción ou débeda histórica' que están baleiros de contido porque son incapaces de apoiarse en datos ou argumentos concretos».

Desde el PP preguntan que cualificativo tendrían los actuales socialistas para definir las cuentas del bipartito, «moi inferiores e, pese a iso, que contaron co voto favorable do PSOE e do propio Tomé, que daquela era deputado autonómico».

La alcaldesa recuerda que la Xunta no ejecuta sus presupuestos

Suso Varela

Lara Méndez se suma a las críticas de BNG y Ciudadanos que señalan que el gobierno de Feijoo presume de cifras pero luego no se concretan en la realidad

La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, hizo valoración de las cuentas que la Xunta presentó para el 2020, recordando que «só no 2019 quedaron se executar 20 millóns de euros comprometidos». Esta cifra le valió a la regidora socialista para afirmar que una cosa es lo que se plasma en los papeles y otra la realidad, y así recordó como para el 2019 se presupuestaron cinco millones para el centro integral de salud de A Residencia, o que la nueva oficina de empleo iba a tener un millón, o que para construir el colegio del Sagrado Corazón se iban a invertir este año 2,5 millones, o 7,4 del programa Rexurbe para A Tinería, «por non falar los recuerrentes 450.000 euros para o Plan Paradai».

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El PSOE de Lugo: «As contas de Feijoo para a provincia son un copia e pega doutros anos»