Estiércol de pollo sobre la mayor necrópolis megalítica de Becerreá

El Colectivo Patrimonio dos Ancares denunciará los hechos ante el Seprona, Patrimonio y el Concello


Los integrantes del Colectivo Patrimonio dos Ancares estaban realizan un informe sobre las 37 mámoas situadas a ambos lados de la vía provincial LU-708, que comunica O Cereixal y Louxas (en los concellos de Baleira, Becerreá, A Fonsagrada ye Navia de Suarna ) cuando se encontraron de cara con una nueva agresión al patrimonio megalítico, en concreto en la mámoa de la necrópolis de O Chao do Marco, en la parroquia de Fontarón (Becerreá), la más grande del municipio y la primera fue catalogada, en los años.

Lo que allí se encontraron lo explica el historiador Xabier Moure: «Sobre a mámoa despositaron dous camións de esterco de granxa de polos (o olor característico e as plumas así o delatan). Os camións deixaron as rodeiras sobre o túmulo, e tamén se ven rodeiras de tractor para cargar o esterco e levalo para abonar outros terreos, o que lle ocasionaron ao enterramento uns sucos considerables. É como se o fixeran a propósito xa que hai terreo de abondo para descargar o esterco. Pero non, foron a depositalo xusto sobre a mámoa».

El colectivo de Os Ancares presentará denuncia este lunes ante la Dirección Xeral de Patrimonio da Xunta y el Seprona, «ademais de dirixirnos ao Concello de Becerreá por se o feito poidera vulnerar algunha norma urbanística xa que nun espazo protexido está totalmente prohibido o depósito de materiais, solicitándolle a este se nos informe si se solicitou permiso para tal acción».

Patrimonio dos Ancares ya denunció a finales de febrero la agresión a nueve mámoas de la citada ruta por labores de tala y repoblación forestal. «Neste caso tamén solicitamos a Patrimonio que se impoña sanción por falta grave o que pode conlevar unha multa que oscila entre os 6.000 e 150.000 euros», explica Moure.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
15 votos
Comentarios

Estiércol de pollo sobre la mayor necrópolis megalítica de Becerreá