Ciudadanos diseña un solo carril para la Ronda y la avenida da Coruña

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Cree que supone un paso adelante «ao traballo que fixeron os anteriores alcaldes»

11 mar 2019 . Actualizado a las 20:58 h.

Ciudadanos presentó ayer una propuesta para reducir a un solo carril de circulación el tráfico en la Ronda da Muralla y en la avenida da Coruña. Así lo defendió la portavoz de Ciudadanos en el Concello, Olga Louzao, que en la presentación estuvo acompañada del arquitecto Juan Carlos Pérez Cordero y del edil Jesús Expósito, quienes lanzaron el proyecto Muralla Viva, en alusión al plan Muralla Limpia de los años 70.

Louzao recordó que durante las tractoradas del 2015 y del 2016 se pudo comprobar que «a cidade de Lugo pode vivir perfectamente cun só carril na Ronda», por eso presentaron ayer lo que definió como «un proxecto de futuro para Lugo que queremos que sexa presente xa a partir do mes de maio, que dá continuidade ao traballo feito polos distintos alcaldes que gobernaron a cidade nas últimas décadas e bebe do Plan de Mobilidade elaborado pola Axencia de Ecoloxía Urbana de Barcelona para a cidade no 2009», explicó Louzao. La candidata de C’s dijo que son partidarios de actuar «con valentía» sobre la Ronda da Muralla «para que deixe de ser a rontonda máis grande de Europa, de dous quilómetros de lonxitude e se convirta nun verdadeiro espazo para os peóns, as bicicletas e o transporte público».

Louzao fue crítica con la gestión de la alcaldesa en materia de peatonalización: «O único que se fixo foi cambiar as pegatinas de 50 a 30 pero como se pode comprobar, foi unha actuación illada e de escasa utilidade. Pensamos que hai que ir máis alá, ser máis ambiciosos e actuar con máis valentía. Ciudadanos de Lugo propone peatonalizar el tramo de la Mosqueira (idea que ya partió el BNG hace años y fue aprobada en pleno) y reducir a un carril el resto de la Ronda. «Os coches seguirían circulando polo carril da dereita, dado que é necesario deixar entrada a garaxes ou para servizos como os contedores de lixo mediante os actuais camións de carga lateral, que deben ter os contedores na marxe dereita, e manteríanse as actuais prazas de estacionamento, paradas de bus e e carga e descarga».

Ciudadanos propone cambiar el sistema de transporte público de manera que las líneas de bus no pasen en su gran mayoría por la Ronda y sí un bus eléctrico «que faría as funcións de intercambiador para o resto de liñas».

Ciudadanos considera «inaprazable» peatonalizar el tramo de la Mosqueira y reformar la dirección de la avenida da Coruña «en sentido saída da cidade, tal como propón o Plan de Mobilidade, entre San Fernando e a Rúa Mallorca, deixándoa tamén cun só carril e ancheando as beirarrúas», afirma Olga Louzao, quien indicó que «este modelo urbano supón unha verdadeira transformación que queremos ir trasladando e ampliando ao resto da cidade en forma de espiral. Un compromiso de Ciudadanos é a igualdade entre todos os cidadáns, para que todos os barrios conten coa mesma calidade urbana».

Acupuntura Urbana

El arquitecto artífice del proyecto definió como «acupuntura urbana, pequenas actuacións en puntos concretos que acaban provocando un efecto global positivo en toda a cidade», detallou Juan Carlos Pérez Cordero. «Búscase para Lugo un novo modelo urbano que evite o malgaste de recursos. É fundamental o cambio de mentalidade da Administración e por tanto fuximos dos grandes orzamentos despilfarradores e substituímolos por pequenas intervencións, de menor custo, pero cunha maior repercusión social», defendió el arquitecto.

Coste de la propuesta

Las actuaciones propuestas por Ciudadanos en la Ronda da Muralla tendrían un coste inicial de unos 350.000 euros y se actuaría en un tramo de 650 metros con ampliación de aceras, dotación de mobiliario urbano y señalización y pintado de un carril bici. El tramo de la avenida da Coruña serían 700 metros y el costes estimado de unos 490.000 euros.