Rector de la USC: «A crise afectou máis ao campus de Lugo que ao de Santiago»

Advierte de la bajada de alumnos en gran parte de las titulaciones y de «repensar» algunos grados, pero destaca la acreditada calidad de la docencia de Lugo y los grupos de investigación punteros en España


«Lugo é a faciana máis nova da nosa universidade, e como tal ofrece algunhas vantaxes incontestables, pero tamén algunhas dificultades que debemos enfrontar. Entre estas últimas, non llelo oculto, o Campus de Lugo sufriu máis na crise que o de Compostela; porque é certo que os campus máis grandes tiveron na súa dimensión máis recursos e máis capacidades para establecer sinerxías que lles permitiron resistir en condicións algo mellores», así de claro de expresó este mediodía el rector de la USC, Antonio López, en su discurso con motivo de la celebración del Santo Tomás, acto que como viene siendo habitual se celebró en el campus de Lugo, en concreto en la Facultade de Formación do Profesorado.

El rector, tras destacar el apoyo que recibe la USC desde la Diputación y el Concello, «sentímonos aquí moi arroupados por estas institucións ás que tamén hai que sumar o tecido empresarial e toda a sociedade luguesa», comenzó a detallar las fortalezas y debilidades del campus lucense. Sobre estas últimas, Antonio López, señaló que se sienten preocupados por la bajada de alumnos en gran partes de las titulaciones (salvo Veterinaria y Ciencias). «Confiamos en que a titulación de Paisaxe, xa implantada na EPS, así como as novas de Robótica, prevista para a EPS e Bioquímica para a Facultade de Ciencias, nos fagan máis atraentes cando os futuros estudantes concreten as súas preferencias». También indicó que los grados de Humanidades y los que se imparten en la Facultade de Administración e Dirección de Empresas «precisan ser repensadas á luz da demanda e das necesidades sentidas na sociedade; e creo que aí a universidade debe ter moito máis que dicir que o que dixo ata agora na configuración das titulacións do Campus: temos que asumir a responsabilidade de orientar esas titulación á demanda e ás necesidades existentes para que non fracasen. É un reto para o Campus».

Sobre las fortalezas, el rector valoró la vocación tecnológica y la orientación agroganadera y forestal, con grupos de investigación que  «non teñan competencia no país». Indicó que la reciente creación de la agrupación Biorrecursos: Desenvolvemento e Produción Sustentable (BioReDes) «non fai mais que recoñecer esa fortaleza da investigación lucense». También quiso poner en valor el compromiso «coa calidade, a través da certificación da implantación do sistema de garantía interno, co que foron recoñecidas a Facultade de Ciencias e a EPSE, e que vai simplificar tamén os procesos de acreditación dos seus títulos». Y además tuvo palabras para la reciente acreditación europea de Veterinaria: «Cada proceso supón un importante reto a superar por todo o persoal do centro. Este novo recoñecemento internacional mantennos na vangarda das facultades de Veterinaria do país, unha posición que confiamos afianzar mercé a novas dotacións como a granxa experimental en fase de construción na finca Gayoso Castro».

Al acto de celebración acudieron las máximas autoridades políticas y académicas de la ciudad, así como empresarios lucenses. La lección magistral corrió a cargo del profesor y decano de la Facultade de Formación do Profesorado, Rodríguez Lestegás.

El rector de la USC reclama en Lugo que el nuevo plan de financiación aporte más recursos para la universidad pública

Europa Press

Presidió los actos del Santo Tomás que se celebraron en Formación do Profesorado

El rector de la Universidade de Santiago de Compostela (USC), Antonio López, ha reclamado este lunes que el nuevo plan de financiación para las universidades, que se fijará por la Xunta a partir de 2020, «aporte más recursos para la universidad pública».

López ha hecho estas declaraciones durante su participación en la festividad de Santo Tomás de Aquino en Lugo, donde ha subrayado la necesidad de reconfigurar el plan de financiación universitario, ya que el actual, vigente hasta 2020, fue concebido durante los años de la crisis económica.

«Es un plan de crisis, de recursos escasos, que nos está permitiendo subsistir pero con muchísimas dificultades», ha censurado el rector de la USC, que ha apelado a que «la universidad ha hecho y está haciendo el esfuerzo que se le pidió a todas las administraciones en la crisis, pero esta no es una situación que se pueda mantener en el tiempo».

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Rector de la USC: «A crise afectou máis ao campus de Lugo que ao de Santiago»