El COAG ofrece apoyo para resolver la esquina de San Roque y la Ronda

Enrique Gómez Souto
enrique g. souto LUGO / LA VOZ

LUGO

OSCAR CELA

Dice que es un ámbito que exige «un alarde de xenerosidade» por todas las partes

11 nov 2014 . Actualizado a las 05:07 h.

El informe negativo de la Xunta a la modificación puntual del plan especial del casco histórico para edificar en el terreno de la esquina de la calle San Roque con la Ronda da Muralla pone de manifiesto, según el PP, la necesidad de revisar el citado documento urbanístico. A su vez, la delegación lucense del Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia (COAG), en la alegación que presentó en su momento a la citada modificación, se ofrece a colaborar para encontrar una solución que, a partir de un «alarde de xenerosidade» de las partes implicadas, permita una intervención que respete la «máxima protección que demandan os bens de interese público e a estética urbana».

El presidente de la delegación del COAG, Raúl Veiga, señaló, en las alegaciones que el citado colegio presentó en su momento a la propuesta de modificación puntual del Pepri, que le resulta sorprendente que en el documento se obvie el trazado del Camiño Primitivo. Además indicó: «(...) tanto os antecedentes expostos como a xustificación da proposta, aínda sendos os necesarios dende a norma, non son os suficientes para a arquitectura e a historia da cidade, nunha operación desta envergadura e nun tecido sensible da cidade». Concreta: «Entendemos que a ordenación proposta non ten capacidade de resolución da complexa problemática plantexada neste ámbito urbano».

El COAG también señaló en la alegación: «A peculiaridade complexa do lugar esixe un exercicio máis aló da mera aritmética de edificabilidade e aproveitamentos». Destacó: «Cabe maximizar os espazos libres e as preferencias peonís, en especial o que respecto ao Camiño, para atender as novas escalas de mobilidade e de significado contemporáneas do lugar, mesmo como remate da etapa en Lugo co Camiño».

Igualmente, los arquitectos expusieron: «A zona na que se intervén é un vacío que pode ser edificado, pero non se trata de construír un edificio de vivendas na cidade aplicando simple e directamente uns parámetros xenéricos de aproveitamento lucrativo. É precisa a actuación sensible nunha localización fortemente condicionada pola cidade histórica, a presenza da Muralla e o trazado do Camiño de Santiago, e que dea solución aos retos plantexados a través da arquitectura».

En el COAG apuestan por una «solución máis valente e exemplarizante». Señalan que cabe la posibilidad de negociar el traslado de parte de la edificabilidad a otros terrenos. Indica igualmente que el Carril das Flores no tiene por qué disponer, necesariamente, de acceso rodado desde la Ronda da Muralla.