Interior Galego Vivo insiste en que la Xunta debe dar «sen escusas» soluciones a los viticultores de la Ribeira Sacra que no vana poder vender la uva en esta vendimia. La plataforma a la que pertenecen Esperta Monforte, Por Chantada y Agroma Sober también critica, por otro lado, las declaraciones del alcalde de este último municipio, Luis Fernández Guitián, sobre la responsabilidad «compartida» del problema planteado por loe excedentes de vino tinto. Según su criterio, Guitián lanza «balóns fóra para eludir as responsabilidades da Xunta».
«As declaracións do alcalde de Sober acusando xenericamente a todo o mundo, están distribuíndo indiscriminadamente responsabilidades metendo no mesmo saco a quen cumpre a lei e a quen non e evitando exixir á Xunta que evite a desaparición da nosa viticultura tradicional», señala Interior Galego Vivo en un comunicado.
Tibieza del consejo regulador
Esta plataforma considera «preocupante» la postura del consejo regulador, que a su juicio no se posicionó claramente pese a la gravedad de la crisis que atraviesa el sector. «É moi grave que alcaldes do PP poñan en dúbida os controis e a produción, xa que non só non axudan aos viticultores nesta crise, senón que poñen en tea de xuízo a credibilidade do conxunto da denominación nunha situación onde as vendas baixan e os excedentes se acumulan», señala el comunicado.
Según este colectivo, hacen falta soluciones urgentes y medidas estructurales como las que defendió en los plenos de Monforte, Chantada y Sober entre las que figura prohibir nuevos viñedos.