El PSOE de Lugo crea un consejo de alcaldes socialistas

La Voz

SOBER

Denuncian que el PP en la Xunta reparte fondos sin criterios objetivos y que favorece a sus alcaldes

05 dic 2018 . Actualizado a las 21:16 h.

La agrupación provincial socialista de Lugo constituyó el primer Consello de Alcaldes Socialistas «co obxectivo de defender os dereitos e intereses dos lucenses». Este órgano del partido, que estará presidido por la alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, y tendrá reuniones periódicas para deliberar y adoptar posturas sobre cualquier asunto y tema que afecte a la administración local y a los vecinos de la provincia de Lugo, «facendo unha fronte común ás políticas discriminatorias do PP na Xunta  nos Concellos onde goberna o PSOE».

En esta reunión constitutiva los regidores abordaron principalmente tres temas. Por un lado los socialistas denuncian que« os Concellos están asumindo competencias que non son propias dos municipios porque as administracións que teñen a obriga de facelas non o fan». Los alcaldes del PSOE se comprometieron a identificar, cuantificar y certificar el coste de todas estas competencias para tratar que las administraciones que no las están «exercendo acheguen eses investimentos para que se fagan realidade».

Fondos de Cooperación Local

Por otra parte, los regidores socialistas critican que las dos terceras partes de los recursos que posee el fondo son asignados por intereses políticos, «a concellos habitualmente gobernados polo PP, e por primeira vez, no ano 2018, o Partido Popular na Xunta repartiu en base a criterios non obxectivos máis de 234 millóns de euros a través de convenios e subvencións». Los socialistas recuerdan que el fondo se creó para paliar las desigualdades territoriales y que «non se está cumprindo». Por este motivo, los alcaldes de la provincia de Lugo «están de acordo en tratar de canalizar e vehiculizar unha proposta para que o 100% do Fondo de Cooperación Local de Galicia sexa distribuído en base a criterios obxectivos e solidarios para un equilibrio territorial».

Canon del agua

Un tema por el que mostraron preocupación los alcaldes lucenses fue el canon del agua que «impuso o PP na Xunta de Galicia e que obriga aos concellos a cobrar aos seus veciños e ingresar o recadado ao organismo autonómico. Según este canon, todo lo recaudado financiará única y exclusivamente actuaciones en materia de abastecimiento, saneamiento y explotación de depuradoras de aguas residuales y gestión de los ríos. El PSOE denuncian que o Partido Popular «non compromete en investimentos o ingresado, producindo remanentes que se empregan para outras actuacións diferentes as estipuladas no canon».

El PSOE provincial censura que los 13 proyectos licitados en la provincia de Lugo desde el año 2015 «só foron para 12 concellos gobernados polos populares, contando cun investimento total de 4,8 millóns de euros». Loss municipios son: Outeiro de Rei, Paradela, Sober, Friol, Foz, Mondoñedo, Cospeito, Begonte, O Páramo, Taboada, Lourenzá (en 2015, cando gobernaba o PP) y Vilalba. Por este motivo, los socialistas esigen un Plan Estratéxico de Infraestruturas Hidráulicas diseñado en base a criterios objetivos «e coa participación dos concellos, que recolla actuacións concretas a desenvolver coa totalidade do Canon recadado».