Carme López: «Recibimos aturuxos caseiros de toda Galicia»

A cantante do dúo lucense Raiceira explica que readaptaron un tema tradicional zamorano e gravaron a «Ronda-19», en confinamento

Carme López e Sabela Vázquez, de Raiceira
Carme López e Sabela Vázquez, de Raiceira

La Voz / Lugo

Novas músicas e composicións están vendo a luz neste confinamento. Unha delas é a Ronda-19 (ou Música dende a xanela), unha readaptación dunha peza tradicional zamorana, a cargo do dúo lucense Raiceira. Carme López e Sabela Vázquez levan dous anos e medio dando vida a este conxunto musical. Sabela, grao superior de Violonchelo, e Carme, grao superior de Instrumentos Musicais Tradicionais e Populares, dedícanse tamén á docencia, ademais de estar noutros conxuntos musicais. Carme López fala estes días desde O Incio, onde está a pasar o confinamento.

-Como xurdiu a idea de gravar o tema e de pedir aturuxos?

-O primeiro achegamento non foi buscado, cada unha estabamos traballando pola nosa conta, nas nosas casas; e atopei unhas melodías que me gustaban. Era unha ronda de Zamora, de Calabor, e interpretábaa Julio Prada, o gaiteiro de Sanabria, que tiña un xeito de tocar moi arcaico. E aí pensamos en facer algo co tema, eu coa voz e Sabela co chelo. Botamos un par de semanas con probas de harmonía, ornamentación... e saíu un bosquexo, que vimos que podía funcionar. E aí xurdiu a idea de facer un vídeo. Na gravación orixinal estaba o gaiteiro de Sanabria, e dúas mulleres acompañaban a peza con aturuxos e cantos. Por iso se nos ocorreu facer un chamamento para que a xente nos enviase os aturuxos desde as súas casas.

-Que tal foi a acollida?

-Ao principio non estabamos moi convencidas, pero houbo bastante xente que se animou. Ata tivemos unha familia de catro persoas que participou xunta. A xente implicouse e foi moi bonito.

-Desde onde chegaron os aturuxos?

-Houbo bastante variedade, recibimos aturuxos «caseiros» de toda Galicia: Lugo, Sarria, Santiago, A Coruña, Vigo...

-Como foi o proceso de montaxe?

-Con todo ese material, o que máis traballo nos deu foi a montaxe. Os móbiles foron a nosa tecnoloxía para gravar e fixemos unha especie de colaxe, coas dificultades, ademais, das conexións no rural, posto que Sabela está en Lugo, pero eu en Rubián de Cima (O Incio).

-O título «Ronda-19» fai referencia á pandemia?

-Si. Poucas músicas populares teñen títulos, levan o nome do xénero e o lugar. Neste caso, era Ronda de Calabor. Á nosa adaptación puxémoslle Ronda-19, polo virus, e Música dende a xanela, polo que significa nestes tempos de confinamento. De feito, no vídeo facemos unha especie de colaxe con solainas, fiestras e balcóns. Hai que lembrar que a ronda era un xénero popular no que os mozos ían polas noites a cantarlles ás mozas, que saían ás ventás. Neste sentido, quixemos modernizar o xénero e aportar a nosa visión, rachando co aspecto do patriarcado no que só os homes tiñan permitido saír polas noites.

-Como estades xestionando o voso traballo no estado de alarma?

-Individualmente, estamos aproveitando bastante ben o tempo, porque estar na casa permítenos ter moito tempo para os ensaios. Como conxunto, estabamos traballando para gravar o noso primeiro cedé. Pero temos outros proxectos máis próximos; por exemplo, coa Deputación, coa que colaboramos nos concertos en streaming que se emitirán desde as redes sociais con motivo do Día das Letras Galegas.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Carme López: «Recibimos aturuxos caseiros de toda Galicia»