BNG y Sergas polemizan por la atención sanitaria en Folgoso do Courel

LEMOS

Entrada del centro de salud de Seoane do Courel, en una imagen de archivo
Entrada del centro de salud de Seoane do Courel, en una imagen de archivo ALBERTO LÓPEZ

La formación nacionalista dice que el centro de salud de Seoane ha estado cerrado durante gran parte del mes de octubre, lo que la Xunta niega

25 oct 2024 . Actualizado a las 12:06 h.

El diputado autonómico del BNG Iago Suárez preguntó en la comisión parlamentaria de Sanidade por lo que esta formación califica como «peche temporal» del centro de salud de Seoane do Courel. Según el parlamentario nacionalista los vecinos de esta localidad supieron —a través de unos carteles colgados en las puertas del consultorio— que «durante polo menos 22 días do mes de outubro non habería atención sanitaria neste centro de saúde». Suárez calificó el hecho como «grave», puesto que «máis do 40% da poboación de Seoane ten máis de 65 anos e moitas persoas necesitan atención sanitaria practicamente diaria».

El parlamentario del BNG dijo asimismo que «durante boa parte do mes de outubro a poboación de Seoane terá que desprazarse ao concello de Quiroga para ser atendida —cando menos hora e media en coche— xa que polo menos durante dezasete días do mesmo mes o outro centro sanitario do municipio —o de Folgoso— tamén estará pechado». Suárez señaló asimismo que la ambulancia que da servicio al municipio de Folgoso do Courel «non está medicalizada, é dicir, é unha ambulancia que non leva un profesional, non leva un médico dentro».

Suárez afirmó también que varios usuarios de ambos centros de salud le hicieron llegar, a través de capturas de pantalla de la aplicación del Sergas, las citas disponibles para el mes de octubre. «Tan só hai dous días nos que se pode pedir cita, mais se unha persoa pide cite para un deses días e se chega ao centro de saúde, non será atendida por falta de persoal médico», dijo. El diputado pidió a la gerencia del Sergas que «solucione o problema da veciñanza do Courel» y agregó que «se o Goberno galego quere fixar poboación no rural do noso país, é preciso que dote de todos os servizos necesarios ás zonas máis castigadas demograficamente».

Respuesta del Sergas

Por su parte, el gerente del Sergas, José Ramón Parada Jorgal, dijo en la misma comisión de Sanidade que «é totalmente falso que o consultorio de Seoane e o centro de saúde de Folgoso estivesen pechados» durante este período y que «sempre houbo médicos nun dos dous centros, moitos días nos dous e sempre persoal sanitario nos dous». Parada precisó que en lo que va de mes «todos os días houbo persoal médico traballando no municipio de Folgoso do Courel e nove día en ambos os dos centros».

El gerente del Sergas detalló la situación actual de ausencia de los titulares de las plazas de medicina de familia de Folgoso y Seoane por permisos y bajas. «Ante esta situación e tendo en conta a escaseza de profesionais desta especialidade en toda España, a xerencia da área sanitaria de Lugo, A Mariña e Monforte está a facer un esforzo para cubrir o horario ordinario destes centros sanitarios», agregan desde este departamento.

La población que se atiende en este municipio, apuntó asimismo Parada, es de 718 tarjetas sanitarias. «A serie histórica indica que a media de asistencia é de 15 pacientes ao día no consultorio de Seoane e de 16 pacientes diarios en Folgoso», apuntó. Estos datos, agregó, incluyen la actividad presencial —consultas programadas y demandas de recetas—, la actividad no presencial y la atención a los pacientes en sus domicilios. El gerente del Sergas dice además que la asistencia sanitaria en este municipio está reforzada por estar catalogado como zona especial de montaña, lo que supone que «conta cun médico e unha enfermeira de luns a sábado en horario de 15.00 a 22.00 horas e os domingos e festivos de 8.00 a 22.00 horas». Esta asistencia, añadió, «estivo operativa todos os días no mes de outubro e localízase en días alternos en cada un dos centros sanitarios do municipio».

Parada señaló por otro lado que el municipio cuenta el programa Ariadna, mediante el cual el personal de enfermería de los dos centros realiza una «atención proactiva» a los pacientes pluripatológicos o con patologías crónicas. «Esta atención e control a domicilio beneficiou a 104 pacienets de Folgoso do Courel», señaló el gerente.