El geoparque Montañas do Courel pide un mayor apoyo de las administraciones

Francisco Albo
francisco albo QUIROGA / LA VOZ

LEMOS

Cartel indicador del geoparque en un mirador del municipio de Folgoso do Courel
Cartel indicador del geoparque en un mirador del municipio de Folgoso do Courel ALBERTO LOPEZ

El territorio se dispone a pasar por su primera evaluación ante la Unesco en el 2023 y sigue sin contar con ningún personal específico

23 dic 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El 2023 será un año especial para el geoparque Montañas do Courel, ya que en primavera deberá pasar por su primera evaluación, en la que se decidirá si sigue gozando del amparo de la Unesco. Dos inspectores de este organismo internacional visitaron el territorio el pasado verano y del informe que elaboren dependerá la continuidad del geoparque.

Los ayuntamientos que conforman este territorio —Folgoso do Courel, Quiroga y Ribas de Silconfían en pasar el examen de forma satisfactoria. «Esperamos que sexa así, a pesar que temos algúns puntos fracos pendentes de solucionar», dice Roberto Castro, teniente de alcalde de Ribas de Sil y presidente de la asociación de municipios Montañas do Courel. «Un deles consiste en que o xeoparque segue sen contar cunha persoa contratada que traballe a tempo completo na súa xestión e promoción», añade. Otra carencia es la de un plan educativo específico para difundir en el ámbito escolar los valores del geoparque, aunque se han organizado numerosas actividades en colaboración con los centros educativos de los tres municipios.

Financiación insuficiente

Castro señala que estas deficiencias se deben a que los ayuntamientos disponen de unos fondos limitados. «Cada concello achega cada ano 15.000 euros para financiar as actividades relacionadas co xeoparque e aparte diso só contamos cunha modesta subvención da Deputación e algunha pequena axuda ocasional da Xunta», apunta. «Se dedicásemos unha parte destes fondos á contratación dunha persoa a tempo completo, teríamos que limitar moito as actividades de divulgación do xeoparque que estamos organizando habitualmente e que son moi numerosas, a pesar das nosas limitacións económicas», agrega.

Si las administraciones públicas facilitasen más ayudas al geoparque, dice asimismo Castro, «poderíase contratar a esa persoa sen ter que reducir ningunha actividade». El presidente de la asociación de municipios recuerda por otro lado que en la próxima reunión anual de la Unesco se estudiará también el posible reconocimiento del geoparque del cabo Ortegal, que sería el segundo de Galicia. «Para nós sería moi positivo, porque ao haber dous xeoparques galegos en vez dun só, teríamos máis peso e máis forza para reclamar unha maior axuda económica por parte da Xunta e outras institucións», comenta.

Trabajo desinteresado

Castro señala además que desde su creación, en abril del 2019, el geoparque Montañas do Courel ha funcionado «grazas ao esforzo de moitas persoas que están desenvolvendo este labor de forma desinteresada e sen cobrar nada, ademais de traballar nas súas respectivas ocupacións profesionais». Entre ellas destaca la aportación del gerente del grupo de desarrollo local Ribeira Sacra-Courel, Martín Alemparte. «Hai outras persoas que traballan nos nosos concellos e noutros lugares, e que están realizando un labor fundamental para o xeoparque», afirma.

A juicio de Roberto Castro, los inspectores de la Unesco pudieron comprobar sobre el terreno «que a pesar de non contar aínda con ningún persoal específico, o xeoparque Montañas do Courel pode contarse entre os máis activos dos quince que existen actualmente en España».