Piden un acuerdo a tres bandas para desbloquear el proyecto de Os Chancís

La Voz MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

Mirador de Os Chancís
Mirador de Os Chancís CARLOS RUEDA

Agroma Sober emplaza a Xunta, Diputación y Ayuntamiento a que busquen fórmulas de colaboración

26 may 2022 . Actualizado a las 19:37 h.

Agroma Sober aboga por la colaboración entre la Xunta de Galicia, la Diputación de Lugo y ese Ayuntamiento para desarrollar un proyecto integral destinado a la puesta en valor del embarcadero de Os Chancís. Solo a través de la cooperación institucional, indica en un comunicado, se podrá sacar adelante «un proxecto que permita tanto a accesibilidade para persoas con mobilidade reducida como o uso como embarcadoiro para o catamarán».

La actuación a la que se refiere debería contemplar además «un embarcadoiro para pequenas embarcacións tanto de uso vitícola como turístico», así como el estudio y divulgación de recursos como «o castro da Xabrega, a riqueza ambiental do río, as variedades vitícolas do viñedo dos Chancís e da Xabrega, e a etnografía asociada aos muíños».

Los representantes de Agroma Sober plantearon en el pleno la necesidad de dirigirse cuanto antes a la Xunta y la Diputación para que resuelvan los problemas que impiden reformar el actual embarcadero. «Dende Agroma Sober consideramos inxustificable que tanto Xunta como Deputación actúen por intereses partidarios, enfrontando unha administración con outra, sen actuar dilixentemente», señala.

Culpas repartidas

«A Xunta —prosigue esta formación— tardou en presentar a solicitude de obras á Deputación e preocupouse máis pola presentación pública que pola viabilidade do proxecto. Pola súa banda, a Deputación non coida os accesos viarios aos Chancís nin se coñece o seu proxecto turístico para a zona». En cuanto al Ayuntamiento, debería resolver «os problemas que impiden a correcta explotación do bar dos Chancís: saneamento, electricidade, auga e mellora xeral da contorna».

Agroma Sober hace hincapié, por otro lado, en la necesidad de reparar con urgencia tanto la carretera provincial entre Sober y Os Chancís como el acceso que conduce al actual embarcadero. En este último, advierte, «nun punto están a ceder os muros e a estrada presenta gretas». También aboga, no obstante, por «desincentivar» el uso del coche para llegar a la Fervenza dos Chancís. «Os Chancís é un punto de referencia para persoas da zona e visitantes, con milleiros de visitas. Ten un potencial extraordinario, pero tamén é vulnerable a nivel ambiental», señala el comunicado.