El BNG de Chantada critica la gestión de las ayudas a los afectados por el pedrisco en las viñas de San Fiz

Francisco Albo
francisco albo CHANTADA / LA VOZ

LEMOS

Un viticultor de San Fiz en un viñedo dañado por el granizo en junio del año pasado
Un viticultor de San Fiz en un viñedo dañado por el granizo en junio del año pasado CARLOS CORTÉS

Los nacionalistas dicen que la Xunta tardó casi medio año en dar explicaciones a una pregunta parlamentaria formulada por la diputada Carmen Aira

22 ene 2022 . Actualizado a las 19:33 h.

El BNG de Chantada expresó su «estupefacción» ante la respuesta que recibió su grupo parlamentario por parte de la Consellería de Medio Rural a una pregunta sobre las ayudas concedidas a los viticultores del municipio que se vieron afectados por una fuerte tormenta de granizo en junio del año pasado. La pregunta fue formulada el día 17 de ese mes por la diputada autonómica Carmen Aira, quien se interesó por saber si la Xunta iba a «implementar medidas urxentes de axudas directas á produción vitícola afectada pola pedra na Ribeira Sacra». La granizada afectó especialmente a los viñedos situados en la parroquia de San Fiz, en la margen derecha del Miño.

Desde el BNG chantadino dicen que «a resposta do Goberno galego, que se fixo esperar case medio ano, foi aclarar que actuou con dilixencia para a valoración dos danos e lembrou as axudas parciais que se lle dan ao sector para que fagan seguros privados que lle cubran este tipo de ‘fenómenos bastante comúns'». La Xunta, según explicó Carmen Aira, «valorou os danos e utilizou a xefatura territorial de Lugo para facilitarlle o traballo ás aseguradoras, a quen destina os cartos, porque aínda que a axuda nominativa sexa para un viticultor, os cartos deben ser empregados nun seguro». Esta gestión —añadió la diputada— «deixa fóra a gran número de persoas que traballan as ribeiras sen ser a súa actividade principal, pero que axudan a manter a paisaxe».

Sector primario

Según la organización nacionalista, Carmen Aira dijo también que «a resposta da Xunta dá fe máis unha vez de que o sector primario non é unha prioridade do Goberno galego, xa que se fose así non despacharía un dano tal con subvencións a seguros agrarios, que son axudas a un sector que non é o do viño». La parlamentaria afirma asimismo que las ayudas directas «foi o que pediron as persoas afectadas» con las que mantuvo un encuentro en Chantada después de la granizada, junto con representantes locales del BNG.

Por otro lado, Carmen Aira considera que «o problema é que a Xunta nin escoitou nin escoita as mans que manteñen as viñas, e tamén que hipocritamente, cando hai eleccións, as axudas son directas, e a pasada primavera a pedra veu fóra do período electoral». La diputada aludió también —apuntan desde el BNG chantadino— «á actuación do Goberno galego na ribeira de Doade [en el municipio de Sober] no ano 2016, onde a administración galega deu axudas directas a aquelas persoas que non tiñan seguro».

Los responsables del BNG de Chantada criticaron además «a autocomplacencia do Goberno galego e o abandono que supón para o sector a falta de seguimento aos danos sufridos na ribeira de San Fiz xa que foi de tal envergadura e excepcionalidade que aínda hoxe se poden ver os danos nas cepas».