La vía sigue igual, al menos en Lugo

Un foro de los empresarios critica el retraso de la alta velocidad ferroviaria y el abandono del puerto seco


monforte / la voz

La historia se repite cuando se aborda la situación de las infraestructuras ferroviarias lucenses. El foro organizado ayer por la Confederación de Empresarios de Lugo (CEL) no fue ninguna excepción. El consejero delegado de esta organización, Eduardo Valín, lo resumió en pocas palabras. Difícilmente se pueden captar industrias en una provincia que parte, según su criterio, «con desvantaxes competitivas como son as de non contar coas infraestruturas máis básicas de conexión territorial».

El foro fue organizado por la CEL en colaboración con la Diputación de Lugo, con el objetivo de abordar «temas que foron, desafortunadamente, estrelas nas demandas da CEL ao longo da súa historia», apunta Valín. Lugo, subrayaron los representantes de esta organización empresarial, está ninguneado «en infraestruturas clave». Por ejemplo, la llegada de la alta velocidad ferroviaria mediante la conexión con Ourense.

El responsable de relaciones institucionales de la Diputación, Álvaro Santos, expuso algunos indicadores sobre el impulso para la ciudad de Córdoba la llegada del AVE. «Nun ano, xeráronse setecentos novos empregos nesa provincia, e unha actividade económica de setenta millóns de euros», señala Santos.

Por delante de Monforte

Si no el AVE, los socialistas reclaman que al menos llegue a Lugo la denominada «alta velocidad». «Cómpre un consenso con todos os axentes sociais para acordar un Plan de Transporte Intelixente Provincial que teña en conta a dinámica social e laboral de Lugo», destaca el portavoz de la Diputación. Este plan atendería, entre otros aspectos, al desarrollo del puerto seco de Monforte y del corredor de la costa lucense.

«Temos unha parte da Mariña desconectada, cando é a segunda comarca da provincia, con máis de 80.000 habitantes e representando unha parte fundamental do PIB da provincia», subraya Álvaro Santos. A su juicio, sería necesaria «a mellora do FEVE -que están a desmantelar con menos rutas e horarios-, unha autoridade portuaria propia para o porto de Alcoa ou a posta en marcha das autovías de Santiago e Ourense».

Los representantes de la CEL ofrecieron un discurso especialmente crítico en el foro sobre los retos de Lugo en materia de infraestructuras en el siglo XXI. «Un ano tras outro Lugo ía quedando á marxe dos investimentos máis vitais: nin alta velocidade, nin vertebración interior, nin porto seco en Monforte, nin conexión co noroeste», afirma Eduardo Valín.

«De nada serve -añade- que se anuncien modernas vías de comunicación se os prazos para que estas estean terminadas alóngase interminablemente , determinando que á súa finalización queden xa obsoletas con respecto ao resto de actuacións que se realizan no resto do Estado».

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