El escritor Antón Lopo reivindica un plan para proteger las casas del barrio de la Estación

La Voz

LEMOS

27 jul 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

El periodista y escritor monfortino Antón Lopo aboga en una colaboración del programa de las próximas fiestas patronales por la aplicación de un plan urbanístico específico para la zona que define como «barrio obrero» de Monforte. Se trataría de dar algún tipo de protección a la arquitectura civil característica del entorno de la estación de ferrocarril, y en concreto a las calles Coruña y Curros Enríquez, al barrio de O Morín y al tramo final de Calvo Sotelo. «É un barrio eminentemente obreiro que responde á morfoloxía da época e está entre os máis fermosos de Galicia. Coa salvedade da Coruña ou Ferrol, en ningunha cidade galega se conserva un conxunto destas características», explica.

Para Antón Lopo, la tipología del barrio de la Estación se caracteriza por la presencia de viviendas unifamiliares de bajo y una planta, provistas casi siempre de una huerta que completaba los ingresos de los trabajadores, ferroviarios en su inmensa mayoría. «Sería o equivalente ao ensanche de Monforte, que foi unha das contadas cidades galegas que se viu marcada pola industrialización», detalla el escritor.

Mantener lo que hay

Según su criterio, sería preciso un plan integral para dotar a la Estación de «vivendas protexidas que non sexan de nova construcción, senón que manteñan a tipoloxía existente pois ademais de importancia urbanística ten tamén un valor patrimonial».

«O barrio da Estación non só aporta unha estrutura urbanística moi interesante á cidade, nel está o museo dos ferrocarrís coa súa nave, única en Galicia nestes momentos, e tamén un dos mellores exemplos que temos de arquitectura rexionalista, como é o edificio do Colexio Ferroviario», explica Antón Lopo.

El escritor monfortino sostiene que el proceso de recuperación de Ramberde -testimonio de lo que fue un barrio campesino- y de la zona comercial del centro de Monforte debería completarse con la salvaguarda de las construcciones que reflejan su tradición obrera.