Debate sobre a lingua materna

Jesús Garrido

LA VOZ DE LA ESCUELA

A Unesco traballa para preservar as diferenzas de culturas e idiomas que fomentan a tolerancia
A Unesco traballa para preservar as diferenzas de culturas e idiomas que fomentan a tolerancia K.W. Barrett

O tema ten grande importancia en por si, especialmente nos países ou rexións nas que a comunicación entre profesores e alumnos ten unha dobre canle comunicativa: familiar e colexial. A este interese e importancia únese o feito de que as Nacións Unidas propuxeron que o 2019 sexa o Ano Internacional das Linguas Indíxenas, cuxo tema e programa presentamos na edición de La Voz de la Escuela do pasado 9 de xaneiro. Un excelente tema para o diálogo e o debate, cuxos datos iniciais sobre a súa valente historia e desenvolvemento presentamos en primeira páxina. Animádesvos a organizar un debate en clase? A continuación facilitámosvos datos, logros e dúbidas para empezar a dialogar. Palabra que si.

20 feb 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

 

1. DATOS

 

Algúns datos sobre o Día Internacional da Lingua Materna:

  • En todo o mundo, os idiomas máis falados por nativos e non nativos son: inglés, español e mandarín.
  • Os cinco idiomas do mundo máis difíciles de aprender para un falante de inglés son o árabe, o cantonés, o mandarín, o xaponés e o coreano.
  • No 2019, o número de idiomas falados coñecidos é de 7.097. Ao redor dun terzo están en perigo e teñen menos de mil falantes.
  • O tema do Día Internacional da Lingua Materna 2019 é: as linguas indíxenas son importantes para o desenvolvemento, a consolidación da paz e a reconciliación.

 

 

2. LOGROS

 

Todas as nacións teñen algúns logros dos que poden sentirse orgullosas. «O noso día da lingua é o noso evento e logro nacional. Pero o motivo de orgullo para nós é que esta data cruzou a nosa fronteira nacional e tense universalizado». Así falan os que padeceron a loita polo seu idioma no chamado Día dos Mártires en Bangladesh.