Novas pistas para a autoavaliación do profesor

Na primeira páxina de hoxe ofrecemos un pequeno percorrido sobre puntos básicos que, a xuízo de expertos, marcan o nivel de calidade dos profesores en diversas partes do mundo: Singapur, Shanghai, Finlandia, Londres, os Estados Unidos? definen, entre outros, e a xuízo de expertos, esa liña indicativa da revista «Educational Leadership». E non só o nivel de calidade, senón tamén o feito significativo que se resalta no título xeral da publicación: «Os profesores convértense en líderes da súa propia aprendizaxe». Excelente noticia: algo así como converterse en propios alumnos de si mesmos.

A técnica da aula a dous, nas súas distintas variables (un profesor e un observador, por exemplo), proporciona un interesante reforzo para a autoavaliación do mestre
A técnica da aula a dous, nas súas distintas variables (un profesor e un observador, por exemplo), proporciona un interesante reforzo para a autoavaliación do mestre

1. As 10 claves do profesor que  ensina e o alumno aprende

Nunha das clasificacións ou categorías máis antigas de observación do profesor na aula figuran estes sinais que indican o modo e calidade de relación que ten cos seus alumnos para lograr unha confortable aprendizaxe. É fácil recordalas por supercoñecidas: reflexo de sentimentos do alumno, animación do alumno, reflexo de ideas do alumno, preguntas do profesor, información do profesor, directrices do profesor, crítica do profesor, respostas do alumno, iniciativas do alumno…

2. Cando sabemos que o profesor aprende e non só ensina?

A resposta xeral e rápida está clara. Cando comprobamos que os alumnos aprenden moito e cada vez mellor, seguramente o profesor está a aprender e, como sinal, melloran os 10 pasos citados: mellora o seu sentimento, anímase máis a seguir na súa difícil tarefa, ten mellores ideas, responde ben ás preguntas que se fai a si mesmo para responder a novas situacións, informa aos demais compañeiros que hai cada día para que as cousas vaian mellor, leva o volante das directrices propias e por onde se atopan os mellores camiños rápidos e eficaces, é autocrítico e presta atención ás indicacións de compañeiros e outros técnicos, non só ten boas respostas para o seu autoaprobado raspado (senón sempre o máis e mellor), ten iniciativa e non se resiste a mellorar adecuadamente…

3. Un reforzo importante para a autoavaliación: aula a dous

Non cabe dúbida de que os alumnos axudan moito á autoavaliación que o profesor pode buscar se está interesado na súa mellora continua. Pero, ás veces, non basta. Nin é suficiente tampouco o traballo previo que adoita facerse nos equipos e reunións técnicas dos profesores, en xeral e no seu departamento concreto.

A técnica da aula a dous, coas súas seis variables estudadas, céntranse nestes seis títulos, reflexo de actuacións distintas: un profesor e un observador, un profesor e un asistente, paralelas e intercomunicación, estacións e temáticas, alternativas e preferencias, en equipo e os dous en todo… que explicamos en anteriores números de La Voz de la Escuela e figuran no arquivo de e-studos de Prensa-Escuela.

Este reforzo é inmediato, presencial dos dous profesores, substitutivo, complementario, de urxencia inmediata, exemplar dun con outro, estimulante para unha mellora continua de ambos os profesores e o logro dunha autoavaliación. Fácil, directa, instantánea.

  • https://bit.ly/1JhqaXw

4. A cámara de autovídeo Swivl Robot

Una das dificultades que xorden cando se trata de gravar o desenvolvemento dunha aula estaba no feito de que chegaban uns expertos en gravación, colocaban a cámara, facían o seu traballo e a síntese do que alí sucedía podía comentarse fóra de clase, incluso con algunha ou moita resistencia do profesor que se sometía a esa proba de relativa evidencia. Hoxe, a cámara Swivl Robot facilita que cada profesor grave o que considere oportuno, o analice persoalmente ou con quen poida axudarlle, se centre no que busca realmente no seu traballo de aula e todo cunha claridade relativamente boa. E, talvez o que é importante, o Swivl Robot facilita a utilización de novos medios para lograr unha autoavaliación suficientemente obxectiva do que na aula está a suceder.

  • https://vimeo.com/232592147

5. Adestramento coa noticia na aula

Este suplemento de La Voz de Galicia ten como obxectivo principal o estudo da noticia que normalmente sae nos xornais e serve de axuda e actualidade ao desenvolvemento e aplicación das materias. É, xa que logo, un complemento ao programa académico. Pero é útil, sen dúbida, para o tema que aquí estamos a estudar: a autoavaliación que o profesor vai facendo de si mesmo como impulsor da aprendizaxe dos alumnos. En que sentido, por exemplo, o estudo dunha noticia favorece que os alumnos manifesten o seu sentimento, vexan con máis claridade a súa capacidade de animación, a exposición das súas ideas, a mellora en calidade e abundancia das súas preguntas... tal como vimos nos puntos que figuran no apartado 1 da presente páxina? Mellora isto a calidade de aprendizaxe que fomenta o profesor no seu ensino e desenvolvemento da posible capacidade dos alumnos? Iso esperamos. Verémonos, pois, novamente na páxina 2.

 

ACTIVIDADES

  • A partir do número do día 23 de La Voz de la Escuela dedicaremos diversas páxinas 2 á elaboración de proxectos de observación na aula, partindo de temas de programación de actividades que se poden realizar coa noticia e gravar en vídeo con Swivl Robot para os que dispoñan dese medio audiovisual.

 

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Novas pistas para a autoavaliación do profesor