Tempo de Nadal, tempo de ler

Tempo de ler, tempo de lecer. Veñen algo máis de dúas semanas de vagar e, aínda que as previsións do tempo non sexan malas de todo, os días son curtos e quizais estean cheos de actividades en familia. Non sería raro que moitos teñades unha morea de horas libres que non saibades como encher. Pois La Voz de la Escuela acode na vosa axuda con esta proposta de libros de Nadal. Para todas as idades, desta volta con preferencia pola ficción e sempre co pano de fondo da actualidade.


MIS PRIMERAS PALABRAS. BUSCA Y ENCUENTRA

Alberto Díaz. Anaya, 2018

Prelectores

Álbum en formato cartón para iniciarse en el dominio de vocabulario tanto en castellano como en inglés. Agrupadas en doce temas próximos a sus vivencias, cada uno ofrece ocho palabras y sus correspondientes ilustraciones en color. Ejemplo para «Granja»: caballo, vaca, cerdo, granjero, gallina, oveja, tractor, granero.

A VACA DIXO MUA

Gloria Sánchez. Ilustracións de Teresa Bellón. Oqueleo, 2018

A partir de 7 anos

Os habitantes dunha aldea perden as cinco vogais. Levounas un home tocando a tuba. Non se entenden e por iso Ada, una nena que falaba coas mans e mirada, saíu na súa procura e recuperounas: un rato deulle o i, o bufo o u, a ovella o e, a galiña o o e unha vaca o a. Ilustracións en cor en todas as páxinas: sinxelas e divertidas coma a historia mesma. Hai versión en castelán.

PORQUE TE QUERO MOITO

Milja Praagman. Hércules, 2018

De 0 a 12 anos

É un álbum en grande formato ilustrado pola propia autora que narra unha tenra e sinxela historia que trata da relación entre unha neta e a súa avoa durante un paso pola cidade. O descubrimento do mundo que a rodea é explicado pola avoa de Ibi, que só ten ollos para a súa neta.

ÉRASE UNA VEZ UN BOSQUE MÁGICO

Cris Riddell. Traducido por Elena Gallo. Edelvives, 2018

A partir de 9 años

La niña Capa de Lluvia Verde se va topando, camino de una fiesta organizada por Rapunzel, con personajes míticos como Caperucita, los tres cerditos, los siete enanitos… Todos se reencuentran en la celebración, en la cual Caperucita no tiene inconveniente en bailar con el lobo, y la bella en demostrar su amor a la bestia. Relato desmitificador, con portada y primera página troqueladas. Especial atención merecen las ilustraciones barrocas en color, dignas de enmarcar.

CÁMBIACHE O CONTO!

Pinto & Chinto. Xerais, 2018

Non lle podía acaer mellor o título, escrito ao vesre, a este libro de contos. Porque diso se trata: de partir dos clásicos de Andersen, Perrault ou os irmáns Grimm e darlles outro percorrido e outro final. Así, ninguén é quen semella na historia de Carrapuchiña Vermella, e a leiteira tivo a sorte de tropezar con… E todo isto cóntannolo cos inimitables debuxos da parella de humoristas imprescindible de La Voz.

UF! VAIA PEIDO... SERES SORPRENDENTES CON NOMES BEN OCORRRENTES

Luisa Martínez Lorenzo. Galaxia, 2018

A xente tenche cada cousa… Peidos de lobo, mazaleites, cagón, quimacasas… son algúns dos seres, tanto animais coma plantas, que podemos atopar na flora e na fauna que nos arrodea: seres próximos con nomes familiares. Non é este un libro de filosofía, aínda que fala da lanterna de Aristóteles. É un libro sobre a natureza tratada con doses de humor disparatado para explicar eses nomes e curiosidades relativas a eses seres, acompañados de debuxos... algúns un pouco fedorentos. Para rir e para entender.

PROYECTO ABUELITA

Anne Fine. Traducido por Xesús Fraga. Nórdica Infantil, 2018

Para reseñar este libro lo más fácil es empezar por decir que su autora es la madre de la señora Doubtfire, ese papel memorable que representó en el cine el añorado Robin Williams. Y esa no es la única de las más de 70 novelas infantiles o juveniles de la autora llevadas a la gran pantalla. Humor amable, pero sin rehuir la reflexión sobre temas comprometidos, para relatar cómo se las ingenian Iván, Sophie, Tanya y Nicholas para que sus padres no se lleven a un residencia a una abuela que vive ya un poco despistada. Proyecto Abuelita es un relato revestido de libertad creativa y, sobre todo, de una agilidad textual trepidante gracias a los abundantes diálogos.

¿QUIERES SER PERIODISTA? TODO LO QUE TIENES QUE SABER... O CASI

María Solar y Luis Fraga. Prólogo de Sandra Golpe. Siruela, 2017

El primer capítulo de este libro es una invitación a iniciarse en el periodismo de forma autodidacta: sale más barato casi que no hacer nada, porque con un blog, o alguna herramienta parecida, y las ganas es suficiente para arrancar. En los capítulos sucesivos, se explican las claves del oficio en sus muy diversas facetas: tanto el escrito como el audiovisual, y sobre el digital y el multiplataforma, pero también en otras facetas como la de la comunicación de empresa. Uno de los capítulos se dedica a la ética del profesional y el último a su capacidad para cambiar el mundo, a través del ejemplo de Felipe Suárez y su particular guerra radiofónica contra el narcotráfico en Galicia.

TONECHO

Xaquín Marín. Galaxia, 2017

Tonecho é o personaxe creado por Xaquín Marín para Golfiño, a revista infantil de editorial Galaxia que viu o seu primeiro número en xaneiro do ano 2000. Nunha segunda etapa, foi un suplemento de La Voz entre os anos 2002 e 2004. Marín segue a colaborar acotío en La Voz con ese estilo do debuxo tan característico, pero sobre todo con ese humor retranqueiro de aparencia inxenua que non agocha o sentido crítico con quen asoballa o máis débil.

A TORRE

Antonio Sandoval. Tradución de Xesús Fraga. Kalandraka,2018

Quen veña seguindo ao autor nas súas colaboracións en La Voz de la Escuela percorrerá as liñas de A torre cunha sensación de familiaridade. É o seu estilo inconfundible, de descricións minuciosas salpicadas de historias e reflexións, desta volta coa torre de Hércules e os seus arredores como fío condutor, pero sen traizoar o tema inevitable da necesidade de recuperar a conexión coa natureza. Imprescindible para amantes da natureza, pero tamén é unha invitación aos coruñeses para que recuperen o contacto con este espazo singular.

LAS CHICAS SON GUERRERAS. 26 REBELDES QUE CAMBIARON EL MUNDO

Irene Cívico, Sergio Parra. Ilustraciones de Núria Aparicio. Montena, 2018

A partir de 11 años

26 rebeldes citadas por orden cronológico, desde Hipatia de Alejandría, nacida hacia el año 355 en Egipto, la primera científica (matemática, filósofa y astrónoma), hasta Malala Yousafzai (1997, Pakistán), la persona más joven que obtuvo el premio Nobel de la Paz. Y Marie Curie, Virginia Woolf, Clara Campoamor, Agatha Christie, Simone de Beauvoir, Jane Goodall, Valentina Tereshkova, Lady Gaga… De todas se incluye, aparte de la reseña biográfica, su mayor logro, su lema y un «Cópiale».

ESTA CHICA ES DIFERENTE

J. J. Johnson. SM, 2018

A partir de 15 años

A Evie la conocen en el instituto como la hippy apestosa, entre otros insultos. Pero ella no quiere ser una alumna florero, porque «es mejor ser una loca que pusilánime», y se compromete a luchar por la dignificación de la institución, contra las injusticias, pese a todos los obstáculos a los que tiene que hacer frente. Cada uno de sus 34 capítulos empieza con una cita, (desde Mark Twain hasta Paolo Freire o Albert Einstein: «La verdad os hará libres, pero antes os destrozará», «El poder sin sabiduría es la quintaesencia de la arrogancia»). Es una crítica a la institución escolar atenazada por la jerarquía y a favor de la libertad de expresión. En ella están presentes también el acoso y la discriminación, sin olvidar el primer amor juvenil.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Tempo de Nadal, tempo de ler