A usar a enerxía tamén se aprende

Fungastic é o programa educativo desenvolvido pola Fundación Gas Natural Fenosa destinado a promover nas aulas unha cultura do consumo responsable do gas natural

.Alumnos participantes nunha das experiencias do programa Fungastic
Alumnos participantes nunha das experiencias do programa Fungastic

Ás veces os números son máis claros cás palabras: máis de 3.500 alumnos de toda Galicia participaron no mes de marzo no programa itinerante educativo Fungastic. Ou, por dar outro dato, iso significa que 15 centros educativos se comprometeron a traballar con esa iniciativa, que percorrerá máis de cen concellos españois coa pretensión de chegar nada máis e nada menos que a 36.000 alumnos de primaria e de ESO durante catro cursos académicos impartindo 370 sesións pedagóxicas participativas.

En efecto, Nedgia Galicia, en colaboración coa Fundación Gas Natural Fenosa, está a desenvolver Fungastic recollendo as experiencias do ano pasado. Trátase de promover nas aulas o coñecemento, a cultura e a conciencia do uso e o consumo responsable do gas natural. Por unha sinxela razón: non é finito. Hai o que hai no planeta Terra, e a peor das torpezas sería gastalo sen ton nin son.

Por agora, colexios de Lugo, O Grove, A Coruña, Ribeira, Betanzos e Santiago de Compostela xa abriron as súas aulas á iniciativa, pero claro está que a cousa non remata aí e xa hai máis concellos galegos á espera.

Pero en que consiste? Pois en levar a cabo actividades diversas de tipo educativo, por suposto adaptadas ás diferentes etapas, que foron deseñadas para identificar o uso que se fai da enerxía. Trátase de que os alumnos aprendan a ser máis eficientes e que adquiran coñecementos sobre ese importante, e hoxe por hoxe imprescindible, recurso natural enerxético que é o gas natural. As actividades están pensadas tendo en conta as novas metodoloxías educativas na aula, onde a manipulación e a experimentación son o eixe central da cada actividade. Estas baséanse na diversión para a aprendizaxe da enerxía do gas e mais das novas tecnoloxías.

Pero novas tecnoloxías vale tanto para un roto como para un descosido. Cómpre especificar. Neste caso, incorpóranse ferramentas dixitais de realidade virtual e realidade aumentada, o cal permite desenvolver as intelixencias múltiples do alumnado.

E coma sempre, o problema pode radicar en se os alumnos se decatan pouco ou moito. Para avalialo, teñen posibilidade de demostrar os seus coñecementos a través dun concurso de debuxo entre centros no que tamén se pode participar dende a rede social Instagram.

Eva Buch
Eva Buch

«Queremos que los alumnos piensen en futuro»

> ENTREVISTA | EVA BUCH PROGRAMA FUNGASTIC

Eva Buch, la máxima responsable de Fungastic -el programa de Gas Natural Fenosa para los alumnos de primaria y la ESO- es tajante cuando se le pregunta cuál es el interés último de ese programa: «Queremos que los alumnos a los que llegamos piensen en futuro». No esconde su satisfacción por el recibimiento y el desarrollo de la iniciativa, y asegura que se están utilizando las herramientas pedagógicas, en general, y digitales, en particular, más avanzadas.

-¿A cuántos alumnos han llegado hasta ahora?

-Pues vamos por los 7.000. Empezamos por Andalucía, luego seguimos en Castilla-La Mancha, ahora Galicia… y hasta junio estaremos ahí.

-¿Diría que el proyecto ha sido bien acogido?

-Sí, sí, sin duda alguna. Y no es que lo diga yo, es que tanto en primaria como en secundaria tenemos casi todo ocupado.

-Aunque la gente suele ser reservada ante lo nuevo.

-El programa lo trabajamos mucho, e incorporamos las técnicas pedagógicas más novedosas. En sí mismo, el programa es una herramienta muy útil, y eso hace que se corra la voz y tengamos tantas reservas.

-¿Por qué utilizan el «room scape»?

-En primaria, con el háztelo tú, que es muy manipulativo, los alumnos están investigando todo el día. Pero ¿qué pasa en secundaria, donde ya son personas de otra edad y que piensan: «¡Qué me vienen a contar!»? Pues ahí estamos con el room scape, con una metodología muy acorde con esas edades.

-¿Y funciona?

-Desde luego. Ese fue nuestro desafío: cómo hacer para que se pongan a hablar de energía cuando tienen otros temas más interesantes para ellos. A medida que resuelven etapas, porque tiene también mucho de juego de rol, disponen de nuevas herramientas digitales.

-¿Y eso les vale en la asignatura? Porque al final les espera una nota de curso.

-Sí, claro, resuelven problemas, comprueban teorías... Mire, lo que hace diferente a este programa es que se ajusta al currículo educativo, es muy formativo, no es algo que no les valga para el curso, al contrario.

-Pero ahora que el futuro es de las renovables, ¿no llega un poco tarde?

-¡No, en absoluto! Estamos inmersos en la actualidad, intentamos dar herramientas para ver adónde vamos. Queremos que los alumnos debatan, que saquen conclusiones sobre qué energía es la menos contaminante, cómo se reducen las emisiones… Queremos dar herramientas de eficiencia.

-¿Y despiertan vocaciones?

-Siempre decimos que quién sabe si entre esos miles de alumnos no está la persona que el día de mañana será el ingeniero o el técnico que desarrolle la energía del futuro.

-Con todo esto, da la impresión de que no somos demasiado eficientes y aún se puede mejorar.

-¡Hombre, absolutamente! ¡Claro que se puede mejorar! Por eso tenemos que hablar con los jóvenes de cómo se mejora la calidad del aire, qué papel juega el gas en el futuro… De muchas cosas.

-Una pregunta final. Si le digo de repente una sola palabra, ¿qué le viene a la cabeza?

-¿Cuál?

-Fenosa.

-Sin esta empresa la sociedad no habría avanzado como avanzó. Reconocimiento, satisfacción, orgullo… eso es lo que me viene a la cabeza.

ACTIVIDADES 

Que fan nas aulas?

De 1.º a 4.º de primaria:

  • participar en dinámicas que buscan a súa concienciación sobre a finitude dos recursos enerxéticos
  • aprender boas prácticas á hora de cociñar
  • tomar conciencia do gasto e de como consumir o gas de xeito máis eficiente.

 

5.º e 6.º de primaria e ESO:

  • levar a cabo unha misión secreta con dinámicas de participación («room scape» e xogos de rol), descifrando enigmas e superando desafíos por equipos.

 

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