As noticias, que son a base e obxectivo principal de La voz de la Escuela, tñen también importantica como recurso vivo, atraente e fácil na aprendizaxe de idiomas
26 nov 2014 . Actualizado a las 10:38 h.1. AS 6 LECCIÓNS DA BBC
En primeiro lugar, sinalamos os pasos do programa que a BBC Radio e a BBC TV propón para que os alumnos integren a noticia na súa aprendizaxe escolar.
1.1 Qué son as noticias e onde podemos atopalas
n ¿Que é o que fai que algo se converta en noticia interesante?
n Coñecer ben a adaptación da noticia aos diversos posibles lectores.
n Comprender o valor e a calidade das diferentes fontes de noticias.
n Entender a importancia que ten a verdade e a precisión da noticia.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
1.2 Como buscar noticias e reunir datos
n Desenvolvemento das técnicas de procura e investigación de noticias.
n Importancia das preguntas abertas dos alumnos sobre a noticia.
n Entender con claridade a imparcialidade coa que debe traballar o xornalista.
n Comprender a diferenza que existe entre feitos e opinión.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
1.3 Como redactar unha noticia
n Cumprir coas 3 ces: claro, conciso, correcto.
n Entender moi ben cal é a estrutura que se utiliza para contar unha noticia.
n Facer prácticas con estes supostos e comprobar resultados nos lectores.
n Utilizar Internet e outras fontes de documentación.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
1.4 Presentación dunha noticia
n Habilidades e formatos para unha presentación da noticia.
n Os feitos só se converten en noticia se chegan á audiencia.
n Outros medios polos que a noticia chega hoxe en día ás persoas.
n Variedade de persoas e intereses aos que pode chegar a noticia.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
1.5 Como facer unha reportaxe-síntese
n Saber unir os diferentes acontecementos dun ano ou un evento especial.
n Recursos que confirmen o resumo de noticias ou buscar novos aspectos.
n Presentación clara dos diversos aspectos da noticia e datos adxuntos.
n Elixir con precisión os momentos máis importantes que centran o resumo.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
1.6 Edición das noticias de cada día
n Entender a complexidade de présas e urxencias das noticias de cada día.
n Saber redactar con precisión e atractivo os títulos e presentacións.
n Desenvolver a técnica e habilidade de traballar en equipo.
n Lograr obxectivos comúns na tarefa e na relación das persoas.
n Diversos vídeos, actividades, enquisas, preguntas sobre esta lección.
n RECURSO: BBC News / School Report: http://goo.gl/USGNOn
2. WORDS IN THE NEWS / BBC
Puxemos en primeiro lugar a estrutura que o programa da BBC ten para que os alumnos comprendan o proceso da noticia. Pero o paso máis claro é a aprendizaxe baseada na intelixencia das palabras crave nunha noticia, cos tres pasos que ofrece:
n Presentación previa das palabras crave non só visualmente na pantalla, senón tamén na formulación vocal do presentador.
n Proxección do vídeo sobre o tema, axudándose do comentario vocal simultáneo do locutor.
n Reforzo por escrito na pantalla, destacando en cor a palabra crave.
n Transcrición escrita do texto completo da noticia visual e sonora.
n Exercicios prácticos para completar espazos coas palabras adecuadas
n Outros vídeos complementarios.
n Tradución a varios idiomas: chinés, portugués, español, ucraíno, vietnamita.
n RECURSO: Words in the News: http://goo.gl/KOLGj
3. NEWS IN LEVELS
Outro exemplo, máis directo e menos complexo para traballar coas noticias na escola para a aprendizaxe de idiomas, pode verse en News in Levels, con noticias para aprender inglés: http://www.newsinlevels.com/
Estrutura: é sinxela e consta de tres pasos:
n Título e texto da noticia.
n Audio ou vídeo da noticia.
n Botóns de selección do nivel (1,2,3) co que se quere traballar, segundo os coñecementos e posibilidades do alumno, acurtando o texto inglés ao principio e a velocidade de locutor no vídeo e aumentando texto e velocidade no nivel máis alto.
n ACTIVIDADES: Abres a dirección do produto e móstranse diversos vídeos con noticias de estrutura simple e sobre elas prográmanse os 3 niveis de aprendizaxe: http://goo.gl/dbDXjZ
4. OS POLÍTICOS ESPAÑOIS SUSPENDERÍAN
INGLÉS EN PRIMARIA
(La Voz, 5/6/2014) O 77 % dos profesores que dan clase de inglés en España consideran que os alumnos de educación primaria teñen mellor nivel de inglés que os políticos, e un 91 % cre que hoxe en día ninguén debería estar en política sen dominar a lingua de Shakespeare. Estes son algúns dos datos recollidos no segundo barómetro de Cambridge Monitor, publicado por Cambridge University Press e realizado entre 980 profesores de inglés en educación regulada, escola oficial de idiomas (61), academias (315) e universidades (114) de todas as comunidades.
n Non sabemos se esta noticia axuda a aprender idiomas, pero se de algo valen estes métodos, benvidos sexan.