«Non temos pemento para abastecer o mercado. A produción baixou un 90 %»

Las lluvias y las bajas temperaturas de las últimas semanas han perjudicado la cosecha de uno de los productos estrella del verano

«Non temos pemento para abastecer o mercado. A producción baixou un 90%»">
«Non temos pemento para abastecer o mercado. A producción baixou un 90%» Las lluvias y las bajas temperaturas de las últimas semanas han perjudicado la cosecha de uno de los productos estrella del verano.

redacción / la voz

El tiempo húmedo y fresco de las últimas semanas no ha sido del agrado de nadie. Los gallegos no han podido ir a la playa, los meteorólogos han sufrido para sacar adelante los pronósticos y los cultivos están con el agua al cuello. Los trabajadores del campo no recuerdan una primavera tan inestable.

pimiento

Crecimiento lento. Los pimientos necesitan temperaturas de unos 24 grados y poca humedad para crecer. Pero las lluvias y el frío han interrumpido su desarollo. «A única auga que necesita un pemento é a que lle botamos co rego. Pero con tanta chuvia e tamén coas baixas temperaturas a flor caeu. Ademais, con estas condicións o pemento tarda máis en acadar o tamaño necesario para recollelo. Agora mesmo temos menos da metade da produción do ano pasado», explica Milagros González, presidenta de la DEP Pemento de Herbón.

Maíz

Retraso de la cosecha. Los problemas se acumulan en el cultivo del maíz. La planta no crece como debería, pero sí las malas hierbas a su alrededor. «Os herbicidas non están a facer efecto e isto obríganos a volver a plantar todo de novo. A terra está moi fría e, como o millo medra dependendo da temperatura, a planta non se fortalece e agora mesmo está máis pequena do que debería. Se antes tiñamos pensado recoller o millo a mediados de setembro, agora teremos que facelo en outubro, e loxicamente a produción tamén será máis baixa», reconoce Óscar Blanco, ganadero lucense.

patata

Pendiente del mildiu. Dependiendo del momento de su ciclo vital, esta meteorología puede ser positiva o negativa. «Para as patacas que están rematando o ciclo estas chuvias non son nada boas, pero si para aquelas que só teñen un mes. O peor momento vén agora coa calor. Temos que estar atentos, porque a evaporación da humidade do solo pode xerar as condicións óptimas para aparición da mera», asegura el productor Juan Carlos García.

lechuga y tomate

Hongos. La alta humedad y las bajas temperaturas provocan hongos en los tomates y alteran el color de las lechugas. «Póñense moi amarelas, e isto é un problema serio para nós, porque aínda que o sabor e calidade non varían, como non son tan atractivas para a vista a xente non as compra e polo tanto nótase moito nas ventas», confiesa Jorge Losada, de Hortas de Galicia.

Votación
11 votos
Comentarios

«Non temos pemento para abastecer o mercado. A produción baixou un 90 %»