Pontón ve a Rueda «fora da realidade» y sumiso al PP de Madrid por su discurso de Año Nuevo, y Formoso dice que no merece ser presidente de Galicia

Xosé Vázquez Gago
X.G. SANTIAGO

GALICIA

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, en el Parlamento
La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, en el Parlamento XOAN A. SOLER

Prado replica que los populares están «apegados á realidade» y reprocha a la oposición su «catastrofismo»

31 dic 2022 . Actualizado a las 18:13 h.

El discurso de Alfonso Rueda es «escapista» y está «fora da realidade», dijo la portavoz del BNG, Ana Pontón, que consideró el mensaje del presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, propio de quien «non ten proxecto nin confianza en Galicia».

Pontón afirmó que la sanidad «non precisa boas palabras de fin de ano, senón acabar cos recortes» del PP, que es «un perigo para a saúde dos e das galegas». Acusó al presidente de «agochar» el deterioro de los servicios públicos y reclamó que se refuercen los servicios sanitarios con la contratación de nuevos profesionales. «O que non di o señor Rueda no seu discurso e que hoxe temos listas de espera en atención primaria; non di que hai PACs sen persoal médico; non di que hai miles de nenos e de nenas sen pediatra asinado; non di que os médicos e as médicas fuxen das condicións de precariedade», reprochó.

Consideró además una «falta de respecto á intelixencia da xente moza» que el presidente anunciase mejora en la política de vivienda o empleo juvenil «despois de ter dinamitado a vivenda pública impedindo unha oferta con prezos que a mocidade poida pagar» y«despois de que máis de 200.000 mozos e mozas tivesen que coller as maletas ante falta de traballo».

La portavoz nacionalista señaló que, más allá de los discursos pesan los hechos, y el de Rueda es el gobierno del «pelotazo fiscal ós ricos, que se abraza ás eléctricas, e que persiste no deterioro dos servizos públicos». El Gobierno del PP, añadió, «arrastrou os pés nesta crise, non puxo ningunha medida para paliar a subida dos prezos, nin dos alugures, nin das hipotecas. Ao contrario, votou en contra das proposta que desde o BNG levamos ao Parlamento», recordó.

Pontón acusó a los populares de «gobernar para unha minoría» y «gobernar para as eléctricas», lo que «non é defender Galiza, nin é defender as PEMES, nin é defender ás persoa autónomas (...) nin é defender a clase traballadora e ás familias que o están pasando mal coa escaldada de prezos».

Lamentó además que Rueda no hiciese referencia a la lucha contra la violencia machista en su discurso «nuns días que están a ser especialmente negros para as mulleres».

A su juicio, el discurso del presidente le delata «submiso á estratexia que lle marca o PP de Madrid, incapaz de defender os intereses de Galiza ante o goberno do Estado, por iso non logrou financiamento para ningún proxecto estratéxico», y confirma a un Gobierno del PP «esgotado, sen proxecto de futuro (...), que persiste no deterioro da sanidade e dos servizos públicos, que goberna para unha minoría pero ignora o sufrimento da maioría ante a crise».

«Rueda non merece ser presidente de Galicia», dice el líder del PSdeG

Balance negativo del discurso de Rueda ha hecho también el secretario xeral del PSdeG, Valentín González Formoso, quien vio la intervención del líder de la Xunta «cheo de renuncia, de resignación, de obviar os problemas dos galegos e galegas». Por ello el socialista entiende que Alfonso Rueda «non merece ser presidente de Galicia» porque su discurso «renuncia aos anhelos dun pobo».

Según Formoso, la «carta aos Reis Magos» de los gallegos piden un país «cheo de proxectos, de ilusións, un país cun Goberno que teña en conta as súas necesidades, que non se acomode, que teña capacidade de reaccionar ante as dificultades extraordinarias que están a vivir as familias galegas, capaz de inxectar dinamismo á economía». En esa línea, citó las necesidades de los sectores productivos de la comunidad y tuvo un recuerdo para los investigadores «que buscan o mellor futuro para Galicia e necesitan estabilidade laboral».

Ante estas peticiones, aseguró el socialista, el discurso de Rueda lo que hace es «desesperar a un pobo que require un Goberno con capacidade de ilusionar», ya que las palabras del presidente, a su modo de ver, son «un discurso baleiro» que «obvia as necesidades de Atención Primaria, Sanidade, Educación...»

Frente a esto, González Formoso consideró que Galicia «necesita un PSdeG capaz de acompañar esas ansias de cambio, dende a institucionalidade, a normalidade e a integración de Galicia no Estado, en España». «A única columna vertebral política que existe neste país é o PSOE, o PSdeG, defendendo a identidade de Galicia, a cultura de Galicia, os intereses de Galicia. Aí vai estar o PSdeG no 2023», proclamó.

La secretaria general del PP reclama los fondos de la UE

Poco más de 30 minutos después de que Pontón comentase el discurso de Rueda, la secretaria general del PPdeG, Paula Prado, replicó que la alocución del presidente «exemplifica á perfección que tanto el como o Goberno galego están apegados á realidade e aos problemas de Galicia». «»

Prado defendió los populares «ofrecen estabilidade fronte ás liortas internas doutros partidos; solvencia fronte a aqueles que nin sequera son capaces de pechar uns Presupostos; e seriedade e futuro á nosa terra, fronte a aqueles que só pensan en convertela nunha república». «Quedámonos co traballo deste Goberno fronte ao catastrofismo que só sabe ver a oposición», añadió.

También replicó a las palabras de Pontón cuando afirmó que «estamos moi orgullosos do talento da nosa xente nova, á que seguiremos axudando» cuando trasladó su felicitación a «multitude de sectores» que participaron en el Xacobeo, porque «o éxito do Camiño de Santiago é un traballo de todos» aunque «algúns querían derrubalo»,. La portavoz del Bloque había lamentado que Rueda, en su discurso, no se refiriese a otros sectores económicos más allá del Xacobeo porque «o tecido económico é moito máis».

La secretaria general del PPdeG, en nombre de su partido, también se sumó a la petición de Alfonso Rueda para que el Gobierno abra el reparto de los fondos de la UE: «Non poden retelos máis, o noso tecido económico non pode agardar máis».