Alfonso Rueda: «Empezan a encenderse as luces de alarma cos fondos Next Generation para os grandes proxectos»

Lorena García Calvo
Lorena García Calvo LUGO / LA VOZ

GALICIA

Alfonso Rueda, durante su visita al polígono lucense de As Gándaras
Alfonso Rueda, durante su visita al polígono lucense de As Gándaras Manuel Guede

El presidente de la Xunta se muestra en Lugo preocupado por lo que pasará con los proyectos de Altri y Stellantis y lamenta que las ayudas a pymes y autónomos «non chegaron, polo menos, como deberían chegar»

12 dic 2022 . Actualizado a las 12:29 h.

La Xunta de Galicia está preocupada por cómo se distribuyen y cómo fluyen las ayudas de los fondos europeos Next Generation al tejido empresarial gallego. Tanto para los macroproyectos como para las pequeñas y medianas empresas y los autónomos. Por eso el presidente autonómico, Alfonso Rueda, aprovechó este lunes su visita a Lugo para demandar a la ministra de Industria, Reyes Maroto, que concrete cuándo van a obtener financiación los grandes planes, «máis aló das proclamas que sempre fai».

«Esta fin de semana Nadia Calviño dicía que estaban chegando continuamente os fondos Next Generation e as axudas europeas ás empresas galegas e que non había practicamente ningunha empresa á que non chegaran os cartos. Eu teño que dicirlle que non é certo. Os cartos dos Next Generation nas pequenas e medianas empresas e no tecido de autónomos en Galicia non chegaron, polo menos, como deberían chegar. Isto é unha realidade por moito que o Goberno central sosteña o contrario», manifestó el presidente de la Xunta.

Sobre los macroproyectos, Rueda sostiene que siguen el mismo camino y que «nin a cuarta parte» del dinero de los PERTE industriales diseñados y distribuidos por el Gobierno central está repartido. «E o malo é que pasan os días e pasan os meses e a situación non muda. Os Next Generation teñen uns prazos e as empresas tamén teñen os seus de funcionamento, e nada sabemos. Empezan a encenderse as luces de alarma».

Como ejemplos, el titular de la Xunta recordó el proyecto de Altri para Palas de Rei. «Un proxecto maduro que está pedindo 200 millóns de euros para chegar a investir ata 1.300, e a día de hoxe segue sen ter ningunha certeza de se vai poder obtelos». El otro  es el de Stellantis para Vigo, que se quedó fuera del primer PERTE del automóvil y que está pendiente de un segundo «que se prometeu hai meses e do que nada se sabe aínda. Eu, dende logo, como presidente da Xunta, estou moi preocupado pola posibilidade de que estes proxectos, que se tiveran financiación crearían miles de postos de traballo, corran o risco de non poder facerse». En esa línea, Rueda insistió en que el diseño y la finaNciación de los PERTE, sobre todo los industriales, «deixa moito que desexar».