El PSdeG critica que los Presupostos de la Xunta son «''low cost'' para os servizos públicos»

La Voz REDACCIÓN

GALICIA

El portavoz del grupo socilista, Luis Álvarez, este miércoles
El portavoz del grupo socilista, Luis Álvarez, este miércoles

Luís Álvarez lamenta que las cuentas «carecen de medidas para a redución da pobreza», apuntando que «non son os orzamentos que necesitaría esta comunidade»

20 oct 2022 . Actualizado a las 19:17 h.

Para el portavoz del grupo socialista en el Parlamento, Luis Álvarez, los Presupostos de la Xunta para el 2023 son «''low cost'' [bajo coste] para os servizos públicos, replicando o reparto do ano anterior entre as consellerías». A su juicio, Sanidade, Educación y Política Social consolidan «a mesma distribución do ano 2022» y repiten «o peso relativo daquelas contas, incluíndo unha redución do 0,6 % en Educación, mantendo o recorte histórico do profesorado dos últimos anos». 

Sobre que el incremento del gasto sanitario, Álvarez traslada su preocupación porque «a Xunta mellore os centros de saúde pero non os dote de persoal» y puntualiza que «é necesario que teñamos infraestruturas dignas», pero alerta del riesgo de que carezcan de «persoal suficiente».

Los socialistas trabajan en una enmienda de devolución de unos Presupostos «que carecen de medidas para a redución da pobreza, como foi no seu momento a Tarxeta Básica, suprimida por Rueda nada mais chegar á presidencia da Xunta». También criticó que el Gobierno gallego «manteña conxelado o servizo de axuda ao fogar, sen compromiso de financiamento adicional». 

«Fóra de San Caetano, dos despachos do Goberno e dos coches oficiais, moita xente precisa todos os días de produtos básicos, e seguen necesitando do apoio da Xunta de Galicia», señaló, recordando que en su partido llevan «meses» demandando la puesta en marcha de una figura como la de la tarjeta básica.

El socialista reclama también a los populares que «renuncien á redución fiscal do imposto do patrimonio para os máis ricos, para empregar eses 34 millóns de euros que deixará de recadar para recuperar a tarxeta básica, por idéntico custe».

Álvarez critica que estos Presupostos carecen de «medidas decididas» para impulsar la política industrial, mientras «culpan con carácter preventivo ao Goberno do Estado» con «escusas de mal pagador», en alusión a la última comparecencia del conselleiro de Economía e Industria el el pleno del Parlamento.

El PSdeG coincide con los nacionalistas al apuntar que «non son os orzamentos que necesitaría esta comunidade», y añade que la Xunta «desaproveita a ocasión» de llevar adelante «as reformas necesarias» cuando «dispoñen dunhas contas históricas grazas, entre outras cousas, ás aportacións do Estado».  

Así será el gasto por consellerías en los Presupostos más altos de la historia

Manuel Varela

El anteproyecto de Presupostos para el 2023 ya está en el Parlamento. El conselleiro de Facenda, Miguel Corgos, entregó esta mañana el pen que contiene las ocho series distintas que detallan cómo utilizará el Gobierno gallego los 12.620 millones de euros que dispondrá el próximo año, una cifra histórica con un gasto social de 9.368 millones. Así, por consellerías, Sanidade recibirá el 40 % de la inversión total, con 4.972 millones de euros, 383 más; seguida de la de Educación, con 2.894 millones, 142,8 más; y Política Social, con 1.077 millones, que experimenta el mayor incremento en gasto por departamentos. Corgos destacó que estas tres consellerías acaparan siete de cada diez euros de las cuentas. 

Seguir leyendo