Pontón propone que se declaren como zonas catastróficas las áreas quemadas ante el «desastre ambiental, económico y social»

La Voz

GALICIA

Además, pide medidas estructurales contra la despoblación del territorio y el abandono del monte frente a crisis climáticas que generen incendios más virulentos

19 jul 2022 . Actualizado a las 19:25 h.

La portavoz nacional, Ana Pontón, visitó este martes O Barco de Valdeorras y A Pobra do Brollón, dos de los concellos más afectados por la ola de incendios, para conocer el alcance de los mismos. La líder del BNG calificó de «desastre ambiental, económico e social» lo ocurrido y pidió que se declaren las áreas más impactadas por las llamas como zonas catastróficas, como vía para obtener todos los recursos necesarios para su recuperación.

«A prioridade é apagar os lumes, pero hai que ir pensando no día despois e, neste sentido, propoñemos a declaración de zona catastrófica para que haxa axudas, recursos e se poñan todos os medios necesarios para a recuperación desas terras queimadas que, en moitos casos, teñen un alto valor ambiental e económico. É necesaria a colaboración de todas as institucións para que se reverta o dano que se está causando», argumentó Pontón desde el concello de O Barco.

Con el objetivo prioritario de extinguir los incendios, Pontón demanda «que se mobilicen todos os medios que sexan necesarios para poñer fin á situación de risco nas zonas afectadas tanto en Ourense como en Lugo». Pero la portavoz nacionalista también considera que esta ola de incendios debe suponer «un punto de inflexión en el drama repetido de un territorio que arde año tras año».

«Estamos vendo a virulencia e a gravidade destes incendios e todos e todas sabemos que os incendios apáganse no inverno, con medidas de prevención, con ordenación do territorio e apáganse poñendo freo ao despoboamento en moitas zonas do noso país», destacó Pontón, tras mantener un encuentro con el operativo antiincendios en la sede del distrito forestal XIII Valdeorras-Trives. La dirigente del Bloque también considera clave combatir los incendios con «medidas estruturais».

«O combate contra o lume require medidas de carácter estrutural, porque non podemos limitarnos a lamentarnos cada vez que hai un incendio, é necesario que esta última onda sexa un punto de inflexión e de paso a unha pola limpeza e ordenación do monte, pola prevención e por outro modelo forestal, porque todo o que se está a vivir neste momento vaise agravar co cambio climático», argumentó.

La portavoz nacionalista entiende que «non se pode mirar para outro lado e hai que asumir que as cousas non se están facendo ben, acabar coa política de abandono do noso monte e mudar un modelo forestal porque co actual non podemos convivir no futuro».

Pontón reiteró el mensaje de solidariedad, apoyo y reconocimiento a todas las personas que trabajan en los trabajos de extinción, «mesmo poñendo en risco a súa seguridade e a súa vida», como los bomberos forestales y todos los efectivos de las brigadas que se enfrentan a unos incendios de gran intensidad, «e sabemos que moitas veces o fan desde a precariedade e a falta de medios e recursos, é un labor social o que están facendo».

También hizo mención a las personas que perdieron sus vivendas, «sabemos que é unha situación durísima, desesperada, teñen que saber que estamos todas e todos aquí, para axudar, para empuxar e facer todo o que estea nas nosas mans para que esta vaga de lumes acabe canto antes», concluyó.

Desde O Barco, la portavoz del BNG se desplazó a Pobra do Brollón, donde mantuvo un encuentro con el alcalde, Xosé Lois Maceda, y con los vecinos que tuvieron que ser desalojados de sus vivendas.