SOS Sanidade Pública busca que una ley obligue a Sanidade a reforzar la atención primaria

la voz SANTIAGO

GALICIA

La iniciativa se registró en el Parlamento de Galicia y prevén empezar a recoger firmas después del verano
La iniciativa se registró en el Parlamento de Galicia y prevén empezar a recoger firmas después del verano PACO RODRÍGUEZ

En colaboración con sindicatos, partidos políticos y varias asociaciones registra una petición de Iniciativa Legislativa Popular en el Parlamento, para la que esperan reunir decenas de miles de firmas

22 jun 2022 . Actualizado a las 13:30 h.

Aunque les bastará con reunir 10.000 firmas, la plataforma SOS Sanidade Pública pretende conseguir muchas más de la ciudadanía gallega a la que pedirá que respalde una iniciativa legislativa popular para obligar por ley a la Consellería de Sanidade a que refuerce y fortalezca la atención primaria de salud en Galicia. Así lo manifestó Manuel Martín, portavoz de la entidad, al registrar esta mañana en el Parlamento la petición de la iniciativa sobre el tema, que confíen prospere en su tramitación para poder empezar con la recogida de las rúbricas después del verano.

La presentación de esta iniciativa se debe a que la atención primaria está «cada vez máis deteriorada» y buscan que tenga una mejor calidad, con más medios y refuerzo de personal de todas las categorías.

«Creo que todo o mundo coñece a situación dramática pola que pasamos nos centros de saúde de atención primaria. As políticas de desmantelamento, recortes, falta de recursos e de abandono da atención primaria acabaron coa situación na que estamos nestes momentos. Hai unha enorme dificultade da poboación para poder acceder aos centros de saúde de atención primaria. Temos un grave problema de atención. A consulta a telefónica está a substituír á consulta presencial, que é fundamental para garantir a atención de calidade e a demanda da población. Temos unha lista de espera enorme, que supera a veces os 15 días. Temos un problema de peche dos centros de saúde no rural, que está alonxando a poboación máis necesitada da atención, como son as persoas maiores. Temos unha unha situación do persoal do sistema sanitario moi dificultosa, cunha gran inestabilidade e precariedade laboral, que está a facer que moitos profesionais que se forman nos centros de saúde se vaian para outras áreas do sistema e para outras comunidades autónomas, e mesmo para o estranxeiro», explicó Manuel Martín, entre los motivos principales.

Entre los principales objetivos que pretenden conseguir con la ILP aludió a los de «garantir a presencialidade; que a máquina non reemplace a profesionais; garantir un número suficiente de persoal sanitario de todas as categorías, non só persoal médico que é moi deficitario, tamén persoal de enfermaría, traballo social, fisioterapia, psicóloxía, terapeutas ocupacionais, atención temperá, optometristas e demais nececesarios nos centros de saúde», agregó. La situación empeoró a raíz de la pandemia del covid-19, pues el peso de la financiación de la atención primaria ha disminuido en los presupuestos de Sanidade, y se acentuó la dependencia de la atención hospitalaria, resaltó este portavoz.