Feijoo felicita el 2022 rodeado de sanitarios y con vistas al Xacobeo: «Somos quen de dar o mellor de nós mesmos e seguir camiñando»

GALICIA
El presidente de la Xunta envía su mensaje desde el Monte do Gozo junto a personal de residencias, hospitales, Protección Civil o ganaderos para homenajear a los que «contribúen a facer cada día unha Galicia mellor»
31 dic 2021 . Actualizado a las 14:34 h.Caminando hacia los peregrinos de bronce que miran la Catedral de Santiago desde lo alto del Monte do Gozo, Alberto Núñez Feijoo lanza a los gallegos un mensaje de optimismo para recibir el 2022 tras un nuevo año marcado por el coronavirus: «O camiño non é sinxelo, pero os galegos somos quen de superar os obstáculos e chegar a bo porto». El presidente de la Xunta quiso enviar primero «unha aperta a todas esas familias que perderon un ser querido» durante la pandemia y a todos los que están ahora en los hospitales «loitando por superar a enfermidade».
Y en esa lucha son indispensables personas como Yolanda Moares, una sanitaria que se unió al camino de Feijoo hacia la cumbre del Monte do Gozo. Moares sirvió como ejemplo de todos los «que tanto nos coidaron e que volveron dar o mellor para salvar vidas e para curarnos». «E que o seguen facendo». Enumeró así a médicos, enfermeros, auxiliares y todos los sanitarios, a los que dio un «grazas de corazón e de parte de todos os galegos». Incluyó también a otros profesionales esenciales durante estos dos años de pandemia y que, con su trabajo, hacen que la vida sea «un pouco menos dura cada día»: policías, agentes de protección civil, trabajadores de residencias o profesores.
«Co seu esforzo, e o de todos os galegos, logramos que a taxa de mortalidade sexa a máis baixa da Península e conseguimos reducir o impacto da pandemia grazas ao sentidiño. Estamos a ser un exemplo de responsabilidade e solidariedade na vacinación, cunhas das taxas máis altas de España e de Europa», reivindicó el presidente, al que se unió otra invitada en su camino, Nieves, la primera gallega en recibir la vacuna contra el covid hace justo un año. «Foi a primeira dun proceso que está a ser modélico. Millóns de galegos pasaron polos recintos de vacinación ao longo deste ano e aínda o fan agora para recibir a dose de reforzo e para vacinarse por primeira vez os nenos», elogió Feijoo, en un discurso en el que defendió la utilidad de las vacunas «para ver a luz ao final do túnel, afrontar con maior seguridade as novas variantes e ondas e tentar sobrepoñernos dunha vez a esta pandemia».
El presidente gallego recordó así que todo el esfuerzo en la campaña de vacunación mereció la Medalla de Ouro de Galicia para los profesionales que participaron en ella. Hablando de medallas, se acordó también de los 11 olímpicos gallegos que mordieron presea en Tokio. «Pero a verdade é que este ano foron moitos os galegos que mereceron o ouro», dijo al llegar a las estatuas de los peregrinos, donde le esperaban representantes de colectivos a los que agradeció su «esforzo, humildade e sacrificio» para contribuir a «a facer cada día unha Galicia mellor». Eran hosteleros, profesores, empresarios, agricultores, ganadores y gente del mar. También miembros de Protección Civil, sanitarios y personal de residencias de mayores.
«Porque os galegos somos un exemplo de resiliencia antes de que se inventase esa palabra. Somos quen de dar o mellor de nós mesmos e seguir camiñando», subrayó Feijoo, que reivindicó el 40 aniversario de la aprobación del Estatuto de Autonomía y centró el resto del discurso en los desafíos que se presentan para el 2022, marcado por el Xacobeo y la recepción de los fondos europeos para la recuperación. «Estamos preparados porque fixemos os deberes e porque temos o mellor recurso: a nosa xente», reivindicó.
Feijoo destacó a Galicia como «non só a fin do camiño», sino el origen y «camiño en si mesmo». «Neste 2022 temos un novo Ano Xacobeo, de forma extraordinaria, e imos aproveitar todo o seu potencial. Todos estades convidados a participar dun acontecemento extraordinario, a gran festa de Galicia onde todos sodes benvidos», continuó el presidente gallego, que situó a toda la ciudadanía como «imprescindible para camiñar cara unha Galicia mellor».