La Xunta valora el primer trimestre del curso escolar: «Non houbo transmisión interna»

redacción LA VOZ

GALICIA

Alumnos de segundo de bachillerato del Colegio Miralba de Vigo asistiendo a clase el pasado mes de junio
Alumnos de segundo de bachillerato del Colegio Miralba de Vigo asistiendo a clase el pasado mes de junio M.MORALEJO

El conselleiro de Educación hizo un «bo balance» de estos tres meses y agradeció el «gran traballo» de la comunidad educativa

14 dic 2020 . Actualizado a las 16:02 h.

El conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, ha hecho este lunes un «bo balance» del primer trimestre escolar marcado por la covid-19, en el que, «salvo contadas excepcións», ha destacado, «non houbo unha transmisión interna dentro dos centros». Así lo ha dicho, a preguntas de los medios, durante un acto en la USC, donde se refirió al actual como el inicio de curso «máis complexo, máis difícil e máis atípico deste século».

Andado el primer trimestre, el conselleiro ha puesto en valor que, «despois de moitos medos e moitas dificultades», así como de las «medidas de impacto» que ha sido necesario tomar, el balance final es bueno.

En concreto, ha destacado que el «principal medo» que existía era que los centros no fuesen espacios seguros. «Podemos dicir, con orgullo, que os centros educativos, salvo nalgunha contada excepción, non foron centros de transmisión», ha sentenciado.

El conselleiro ha querido realizar un reconocimiento y agradecimiento público al conjunto de la comunidad educativa por el «gran traballo realizado» y la «implicación» para lograr este objetivo y ha puesto en valor el «sobreesforzo económico, de traballo e emocional» que han implicado todas las medidas pero que, ha advertido, «deron resultado».

El conselleiro de Educación defiende las medidas de la Xunta frente a la Ley Celaá:  «Non facemos un posicionamento ideolóxico, o que queremos é preservar a calidade do noso sistema»

Román Rodríguez valoró también positivamente el primer trimestre de curso ya que los centros «non foron transmisores da covid»

«Non facemos un posicionamento ideolóxico fronte a ningunha norma, nós o que queremos é preservar a calidade e equidade do noso sistema. Preservar o noso sistema e adaptar dentro do marco legal a propia norma ás características galegas», aseguró el conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, al ser preguntado por las medidas de la Xunta ante la ley Celaá, caso del adelanto en la matriculación o la convocatoria de una oposición con plazas para docentes técnicos de FP.

El miembro del ejecutivo gallego defendió que «estamos cumprindo e desarrollando a lei Celaá mesmo antes da súa aprobación», asegurando que «a propia lei posibilita a través dunha transitoria que se poida fixar e adiantar a publicación do decreto de admisión de alumnos para poder xa regular o todo o que ten que ver coa admisión educativa do alumnado».

En cuanto a la oposición para profesores técnicos de FP, apuntó que la norma los dejaría «nunha especie de limbo como corpo a extinguir e nós o que queremos é estabilizar mediante unha oposición que vai posibilitar estabilizar a estes profesionais». Además, añadió que «estamos traballando en varias liñas e, fundamentalmente, para preservar aqueles elementos que entendemos que garantizan que o sistema educativo sexa o que é: un sistema educativo de calidade, equidade, que garantice igualdade de oportunidades, que foi capaz de reducir nunha década o fracaso escolar un 50 %, que educa en valores...». 

Por otra parte, el conselleiro, durante un acto en la USC para entregar los Premios Excelencia Académica, también calificó de un «bo balance» el primer trimestre de curso ya que «tendo en conta que o principal medo que existía era que os centros non foran espazos seguros, a verdade é que podemos dicir que, salvo algunha contada excepción, os centros non foron foco de transmisión da covid». En ese aspecto, destacó el esfuerzo de la totalidad de la comunidad educativa para lograrlo. «O valor da seguridade, que era o que perseguiamos, logrouse e non houbo unha transmisión interna dentro dos centros», afirmó.  

El conselleiro y el rector de la Universidade de Santiago, Antonio López, entregaron esta mañana el reconocimiento a los dos mejores expedientes del campus compostelano. Se trata del estudiante de Matemáticas, Juan Manuel Lorenzo, y de la estudiante de Maxisterio en Educación Primaria María Allegue Criado, que no pudo asistir al encontrarse en Irlanda.