«Máis que o mellor Xacobeo da historia, queremos a mellor Galicia da historia»

O responsable do departamento autonómico que organiza o evento do 2021 quere estender o efecto ata o 2032

Román Rodríguez posando en el Museo das Peregrinacións de Compostela
Román Rodríguez posando en el Museo das Peregrinacións de Compostela

santiago / la vozredacción / la voz

O Goberno galego modificou a súa estrutura hai dez meses para darlle máis poder cultural a Roman Rodríguez (Lalín, 1968), cunha misión tan concreta como complexa: organizar «o mellor Xacobeo da historia».

-Nota xa a presión?

-Vimos de once anos sen Xacobeo, e abrimos un ciclo co dos anos 2021, 2027 e 2032, que constitúen unha oportunidade para mellorar a vida dos galegos; por iso traballamos a longo prazo, sen unha visión partidista e sen pensar no inmediato. Temos unha oportunidade fantástica neste ciclo de xerar unha dinámica económica, pero tamén de afondarmos no orgullo de ser galegos. O Xacobeo é unha marca recoñecida en todo o mundo e sen efectos nocivos. Se asociamos o país a esta marca e aos valores do Camiño imos deixar fixada unha boa senda.

-Como imos saber se estamos ante o mellor Xacobeo da historia?

-Máis que o mellor Xacobeo da historia, queremos a mellor Galicia da historia. O Xacobeo é so unha panca para avanzar nesa liña, e iso non é cuestión dun Goberno. É esa idea de facer país como colectividade a que permitirá construír a mellor Galicia da historia.

-Como vai transcender máis aló do 31 de decembro do 2021?

-Tivemos unha mala experiencia organizando un Xacobeo 2010 de emerxencia, porque non había nada feito, e agora estamos ante un que mira ao futuro. O 2021 ten un prexacobeo, no que xa estamos traballando, e un posxacobeo, pensando no 2027. Non queremos que sexa flor dun día, queremos un proxecto de país, con futuro máis alá dun ano, e que as secuencias positivas sigan no tempo.

-Hai risco de que o fenómeno Xacobeo, por veces masivo, poida resultar disuasorio?

-Afortunadamente, nos últimos anos sempre houbo un incremento de peregrinos, e hai unha cousa interesante, porque cada vez máis chegan fóra dos meses de verán e de países estranxeiros: son xa case un 60 %. Estamos ante unha experiencia de enorme recoñecemento mundial. Fíxese, hai un dato importante na enquisa do plan estratéxico que di que o 98,7 % das persoas o recomendan, son prescritores e eles mesmos regresan como turistas ou fan outro Camiño distinto. Interesa o pico do 2021, pero moito máis que despois se manteña e que sexa unha fonte de creación de riqueza, sobre todo nas comarcas rurais.

No estranxeiro o que se coñece é o Camiño, é a nosa identificación no mundo»

-Hai once anos de distancia co último Xacobeo. Mudou moito o xeito de organizalo?

-A sociedade cambiou moitísimo, as inquedanzas mudaron. Hai moitas xeracións novas que nunca viviron un Xacobeo; houbo cambios de comportamentos marcados pola crise; novos valores, como o medio ambiente e a igualdade; a forza das redes sociais, que non tiñan no 2010 o mesmo peso na forma de comunicar... Todo iso obriga a ter un discurso novo. Obviamente, partimos dunha base con moitas cousas positivas e que funcionan, pero introdúcense conceptos tras unha década de moitos cambios sociais.

-Como respiran as empresas privadas e os patrocinios?

-Teñen expectativas moi positivas, hai moita confianza nas empresas turísticas de Galicia, máis que nas do resto de España. E temos elementos esperanzadores, como a chegada do AVE ou a declaración da Ribeira Sacra como patrimonio da humanidade. O sector mobiliza o 10 % do PIB e o 11 % de emprego, e cada vez hai maior presenza en todos os meses do ano. E tamén hai interese nos patrocinios, porque as firmas queren unirse a unha marca sen contraindicacións.

-Cal é marca máis poderosa, o Xacobeo ou o Camiño?

-En Galicia e España hai un coñecemento total do Xacobeo e do Camiño, pero no estranxeiro o máis coñecido é o Camiño, é moi potente. É un dos elementos identificadores de Galicia no mundo.

-Hai complicidade no resto de España.

-Galicia actúa como locomotora, pero todas as comunidades perciben a oportunidade.

«A descentralización será fundamental,é un dos piares do plan estratéxico»

As diferentes rutas pasan por máis dun terzo dos municipios galegos, pero Rodríguez aposta por levar o Xacobeo a todo o territorio e «coidar o local».

-Falamos dun proxecto integral para Galicia, e pensamos que a descentralización será fundamental, un dos piares do plan estratéxico que presentamos esta semana. Obviamente Santiago é o punto de referencia, e os concellos do Camiño teñen maior implicación, pero toda Galicia vai sentir a forza do Xacobeo. De feito, moitas propostas que chegaron a través da participación non son nos concellos do Camiño.

-Os alcaldes colaboran?

-Si, os alcaldes e os empresarios, porque eles tamén aprecian que unha das fontes da ocupación hoteleira é o Camiño, e a maioría das inversións ?ata 247 millóns? quedarán no territorio.

-Hai lugares galegos que mudaron completamente estes anos.

-Os peregrinos son respectuosos, teñen compromiso coa paisaxe, queren aprender, e cada vez teñen máis capacidade de gasto, por iso hai unha dobre vertente, a experiencia e o dinamismo económico.

-Que tal levan as relacións coa Igrexa e co alcalde de Santiago?

-Se hai Xacobeo é porque hai ano santo, non podemos obviar nunca o feito relixioso, pero a Igrexa tamén entende que cada vez é máis unha experiencia ecuménica. E con Santiago hai unha liña de colaboración moi positiva, terá un papel esencial e esperamos que haxa a máxima complicidade.

-Será un Xacobeo de grandes espectáculos ou das pequenas cousas?

-As dúas ideas son complementarias. Haberá grandes eventos que dean visibilidade, e pequenos proxectos da sociedade, pois non son excluíntes.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

«Máis que o mellor Xacobeo da historia, queremos a mellor Galicia da historia»