«Os Reis Magos non cumpriron nada do que pedín polo Prestige»

Mónica Pérez Vilar
MÓNICA P. VILAR REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Celtia Sar tiene hoy 27 años, ha estudiado Filosofía y el master en Profesorado de Secundaria
Celtia Sar tiene hoy 27 años, ha estudiado Filosofía y el master en Profesorado de Secundaria PACO RODRÍGUEZ

Con 10 años, Celtia Sar escribió una carta, leída en el Congreso, reclamando futuro para el mar gallego. Hoy figura en un libro sobre Nunca Máis

26 feb 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

«Queremos que o Goberno queira que os nosos pais traballen de novo coma antes (...) Sen mar non temos nada». Así rezaba la carta a los Reyes Magos que Celtia Sar escribió en la Navidad del 2002, mientras el olor a fuel impregnaba el aire de su Muxía natal. Hoy, con 27 años cumplidos, Celtia recuerda claramente aquellos meses. «O chapapote chegaba mesmo ao parque infantil e a vila estaba chea de voluntarios vidos de todo o mundo. Nunca esquecerei aquel Fin de Ano celebrado na lonxa, no que aqueles descoñecidos viraron en íntimos». Esa solidaridad y el movimiento social que se generó son el recuerdo más dulce de aquellos meses negros que la llevaron, con solo 10 años, a escribir una misiva que se leyó en el Congreso de los Diputados en Madrid. «Nesta época do ano estariamos escribindo a carta aos Reis Magos, pero polas circunstancias que estamos sufrindo desgraciadamente terémosvola que escribir a vós», arrancaba el texto, que pedía a sus señorías opciones de futuro para el mar gallego. ¿Respondieron los Reyes Magos a aquella carta? «Non», dice rotunda, «e cada vez están máis lonxe de responder porque a fenda entre as institucións e a cidadanía é cada día maior».

Celtia, que estudió Filosofía y que aspira a ser profesora, es especialmente crítica con la falta de planes económicos para recuperar las zonas afectadas. «Si, houbo subvencións, pero como sempre, ningún plan a longo prazo. Por iso os pobos esmorecen dedicados só ao turismo de verán. Hai máis xente no cemiterio na Coruña que en toda Muxía en inverno», se queja.

Más recorrido le ve al espíritu de Nunca Máis, el movimiento popular generado a partir de la catástrofe medioambiental. «Foi un movemento transversal, capaz de unir xeracións e clases sociais, precursor doutros movementos como o 15M ou o dos pensionistas. O seu espírito podemos velo incluso nas manifestacións feministas do 8 de marzo», argumenta.

La oleada de protestas que siguió al naufragio del Prestige dejó su huella en esta joven de naturaleza reivindicativa que defiende que, en los tiempos que corren, marcados por el individualismo y el conformismo, solo hay dos opciones vitales posibles: «Ou pasas de todo e fas ver que non sucede nada ou te indignas, asumes como están as cousas e reivindicas o cambio». Ella ha optado por la segunda. Y aclara que la reivindicación va más allá de asistir a una manifestación. «Reivindicar non é só saír berrando ás rúas, tamén ten que ver con ser capaces de dialogar coa xente da nosa contorna e argumentar. Non se trata de se sumar a un movemento nun impulso frenético, o que se necesita é conciencia», opina.

Portada del libro que recoge, entre otras, la carta de Celtia
Portada del libro que recoge, entre otras, la carta de Celtia

Este martes, a las ocho de la tarde, Celtia participará en la presentación en el Palexco de A Coruña del libro Máis Nunca Máis, que recoge distintos manifiestos y escritos que vieron la luz tras la catástrofe del Prestige, entre ellos aquella carta tan adulta que ella escribió. ¿Qué pediría hoy si le dieran la oportunidad de volver a escribirla? «Agora xa non creo nos Reis así que non lles escribiría. Hoxe escribiríalle á sociedade española, ou mellor falaríalle».