Pontón culpa a la Xunta de la crisis del Centro Gallego de Buenos Aires

javier vence BUENOS AIRES / CORRESPONSAL

GALICIA

JAVIER VENCE

La nacionalista dice que «o Goberno galego non pode seguir mirando para outro lado»

04 dic 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, declaró en Buenos Aires que la Xunta «non pode seguir mirando para outro lado» en el caso del Centro Gallego de la capital argentina, y aseguró que frente a la crisis que vive el hospital hay una solución, «que pasa porque haxa unha implicación política». Pontón dijo: «Estamos convencidos de que a solución para Centro Galego é posible». Y añadió que «o Goberno galego non pode seguir mirando para outro lado e favorecendo que unha institución tan emblemática poida desaparecer. Reclamamos á Xunta altura de miras».

Tras recorrer las instalaciones del Centro Gallego de Buenos Aires junto a la eurodiputada del BNG Ana Miranda y a María Rosa Muiños (Diputada de la Legislatura de la Ciudad de Buenos Aires), Pontón mantuvo un encuentro con el interventor judicial Martín Moyano Barro: «Saímos cunha una gran preocupación por cal vai ser o futuro do Centro Galego e por como se vai garantir a atención sanitaria de todos os socios, que na súa inmensa maioría seguen sendo galegos e descendentes».

La portavoz del BNG en el Parlamento de Galicia reconoció que el Centro Gallego fue un centro sanitario emblemático en Buenos Aires, «e hoxe atopámonos cun hospital que está reducido á mínima atención hospitalaria, e en momentos previos a que se desmantele a súa actividade».

Ana Pontón dijo que en su visita constató «a falta de implicación da Xunta de Galicia nunha solución para o Centro Galego, onde hai decisións que tomou o Goberno galego fan que hoxe esteamos nunha situación crítica. Ante isto imos esixir responsabilidades á actual Xunta».

La dirigente nacionalista dijo que también se tomaron decisiones desde España que claramente derivaron en la crisis que ahora vive el Centro Gallego. Pontón adelantó que el BNG va a llevar iniciativas al Parlamento gallego para exigir responsabilidades a la Xunta, que, a su juicio, debe tener una preocupación por cuál será el destino final del centro y garantizar la atención sanitaria y el importante patrimonio cultural, artístico y de memoria histórica que hay en el edificio. «Alí hai un cuarto onde morreu Castelao e que ten que ser declarada un ben cultural», manifestó la dirigente nacionalista tras su visita al centro de la capital argentina. «Hai un importante patrimonio artístico de algún dos grandes pintores galegos e unha biblioteca que resume unha parte moi importante da achega da cultura galega na segunda metade do século XX. Estamos convencidos de que unha solución para o Centro Galego é posible», insistió la diputada gallega.