Nava Castro: «No verán non queremos incrementar a presenza de turistas»

Aproveitar a cultura, a paisaxe e a gastronomía durante todo o ano é o obxectivo da directora de Turismo

.

Redacción / la voz

Nava Castro di sentirse moi orgullosa de ser a responsable do turismo de Galicia, porque esta terra, cre firmemente, é un paraíso. Por iso non dubida en pasear polos sitios hot, dende Santiago en xullo a Ferrol ou Viveiro na Semana Santa, no seu tempo libre. Agora, o seu obxectivo é ampliar a oferta galega para que os visitantes non se concentren no verán e se repartan ao longo de todo o ano; está segura de que, con todo o que Galicia ten que ofrecer, conseguirano.

-Está a rematar o verán. Que balance fai da campaña?

-Penso que estamos na consolidación do turismo, despois dun lustro de intenso crecemento. En xullo, que son os últimos datos que temos, aumentou un 5 % a estadía nos hoteis e un 2,5 % as tarifas, e iso é moi importante. É certo que non tivemos tantos visitantes como no mesmo mes do ano pasado, pero é que o 2017 foi un ano extraordinario. Se miramos máis atrás, nos últimos cinco anos, o 2018 está a ser o segundo mellor ano; creceron as noites neste tempo un 25 % con 1,1 millóns de pernoitas; os viaxeiros pasaron de 430.000 a case 500.000; tamén aumentou a estadía, e a ocupación media nos hoteis creceu trece puntos.

-Tampouco é necesario aumentar moito os turistas no verán, non? Galicia quere ser Levante?

-Creo que os casos das Cíes e das Catedrais demostran que podemos controlalo para conservar tanto o turismo como a nosa riqueza. Podemos aprender dos erros do pasado, e estou a pensar en Altamira. Aínda que este ano cremos que imos consolidar a cifra de turistas en cinco millóns, na tempada estival non queremos incrementar máis a presenza de visitantes. Os nosos obxectivos son potenciar as campañas de outono e primavera, para dar estabilidade ao sector todo o ano, cun turismo máis rendible e sostible.

-Estase a conseguir?

-Se falamos dos primeiros sete meses do ano, e facendo unha comparación co exercicio 2013, os incrementos son moi importantes: pasouse de 3,5 millóns de pernoitas no 2013 a 4,3 este ano; o número de viaxeiros está en 2,2 millóns fronte aos 1,8 de hai cinco anos; a ocupación media pasou dun 25 % a un 34; e a estadía media tamén medrou, de 1,3 noites a 1,95. E non podemos esquecer as tarifas, que son tan importantes, e que pasaron de 50,4 euros a noite a 56,2 nestes anos. Tamén nos fixamos, e moito, no turismo interno, o que facemos os propios galegos, e igualmente mellorou neste lustro, de 1 millón de noites a 1,2 millóns. Todos os indicadores din que o incremento é sostido ao longo do ano.

-É diferente o perfil do turista de xullo do que ten o turista de marzo ou outubro?

-Non é moi diferente. É un perfil totalmente distinto do que vai ao sur [de España]. O que vén a Galicia busca durmir fresco no verán, un turismo lento, experiencial. Iso serve para o verán e para outras épocas.

-Por onde pode crecer o turismo galego fóra dos meses de verán?

-Temos moito por explotar. Por exemplo, o turismo ornitolóxico, o avistamento de aves, que pode ofrecerse todo o ano e no que temos marcados os sitios. Tamén temos o turismo dos parques naturais, dentro da categoría de visitas activas e sostibles. E os entroidos, que imos presentar a vindeira semana, todos xuntos. Ou as rutas dos viños, porque hai que ofrecer alternativas aos visitantes, mesmo no verán: se un día hai mal tempo en Sanxenxo, sempre se pode facer un percorrido polas adegas. Estamos traballando para que haxa unha ruta polo Condado e polo Ribeiro. Teño claro que no sector turístico a ruta do viño vai ter un longo percorrido.

-Falando do viño, din que o libro «Todo isto che darei», de Dolores Redondo, o Premio Planeta 2016, e ambientado en parte na Ribeira Sacra, fixo máis polo turismo da zona que o que tiñan feito dende Galicia. Somos demasiado modestos e ten que vir alguén «de fóra» para poñer en valor o que temos?

-Que alguén recoñeza o noso sempre nos axuda a valoralo, non si? Xa ocorreu co The Way [unha película protagonizada por Martin Sheen sobre o Camiño] e hai outras cousas, como as candidaturas a Patrimonio da Humanidade das Illas Cíes e da Ribeira Sacra. Son cousas que axudan a situarnos no mercado, queremos de feito promocionar xuntas as Festas de Interese Turístico Internacional, como a Semana Santa de Ferrol e Viveiro, ou as de interese autonómico.

-Esa é outra. É doado facer promocións conxuntas? Non hai minifundismo e localismo dabondo?

-Non pasa nada por ir xuntos na promoción, porque cadaquén ten a súas cousas, e diso o sector vaise dando de conta. Eu noto unha gran diferenza con hai cinco anos: nesa época, cando queriamos facer por exemplo unhas xornadas de portas abertas nas adegas dunha zona, encontrabamos a moita xente remisa a participar; e agora todos veñen, apúntanse e ata abren o domingo.

-Así que os galegos traballamos xuntos e diversificamos a oferta. Onde temos que mellorar?

-Hai cousas. Por exemplo, non temos moi en conta a mobilidade dos visitantes: cando fixemos a xuntanza de clubes náuticos en Baiona, que é un turismo que nos interesa moito, dixéronnos que faltaba un teléfono ao que poida chamar a persoa que vén no iate para alugar un coche no mesmo porto. Imos aprendendo, e para iso temos que mirar os espellos: os diferentes Camiños van aprendendo do Francés; os dos viños, da Ribeira Sacra...

-Cales son as tendencias?

-Pois os chamados City break, que é pasar a fin de semana nunha cidade; as andainas, do que sabemos moito grazas ao Camiño; e cousas novas como a viñoterapia, por exemplo, que combina o coidado persoal coa gastronomía. Nós, como Administración, temos que atender ás tendencias para reportarllas ao sector, e tamén aos datos, claro.

-Para rematar, que turismo interior fai a directora de Turismo de Galicia?

-Sempre busco á familia no meu ocio, pero como turista aproveito os sitios de referencia, como a Semana Santa en Ferrol e Viveiro, onde hai xente, para saber como vai todo.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
12 votos
Comentarios

Nava Castro: «No verán non queremos incrementar a presenza de turistas»