Beiras advierte a Villares que pone en riesgo su candidatura para el 2019

chema corral FERROL / LA VOZ

GALICIA

JOSE PARDO

Cuestiona su dirigismo y que aliente alternativas dentro de las mareas municipales

07 jul 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El fundador y portavoz nacional de Anova-Irmandade Nacionalista, Xosé Manuel Beiras, aprovechó este viernes un acto en Ferrol, convocado para respaldar de forma pública al alcalde Jorge Suárez de cara a la próxima carrera electoral, para cargar duramente contra la dirección de En Marea, que encabeza Luís Villares. La acusa de interferir en las mareas locales e incluso de impulsar partidos alternativos en ciudades y villas, como acaba de ocurrir en Ferrol. Unas decisiones que, en su opinión, podrían poner en jaque el futuro del movimiento de «unidade popular» a nivel gallego.

«Se eu fose dirixente de En Marea, tería moi claro que se quero sobrevivir ao 2019 tería que dotar de apoio por abaixo e favorecer as dinámicas das mareas municipais e en ningún caso se me ocorrería montar unha alternativa a elas en ningún concello», subrayaba Beiras entre aplausos de los simpatizantes de Ferrol en Común (FeC) que asistían a este encuentro, celebrado en el Ateneo ferrolano.

En las últimas semanas, y con el visto bueno del portavoz de En Marea, Luís Villares, se oficializaba en Ferrol una nueva candidatura en la órbita precisamente de En Marea. Esa nueva formación ya ha manifestado su voluntad de concurrir a las elecciones municipales del 2019 liderada por una exconcejala de Ferrol en Común que había sido expulsada de su grupo por el propio Suárez.

La escisión ferrolana

En este sentido, Beiras se empleó a fondo para descalificar a este nuevo partido. Así, aseguró que «calquera grupo político do ámbito da unidade popular que non aporte, que non reme colectivamente, como se fai nas traineiras, e pretenda ser patrón ou pretenda ser un remador aparte, o que fai en rigor é poñerlle minas ao camiño de avance da unidade popular».

No fue la única diatriba que lanzó contra la llamada Marea Ferrolana. «Non pode haber dúas alternativas de unidade popular. Habendo un movemento de unidade popular que naceu hai catro anos e trunfou hai tres, calquera outra cousa que se monte como unidade popular é un fraude», sentenció.

«As mareas municipais son a propia expresión da unidade popular, e chegaron moito antes de En Marea», avisaba a navegantes, tras evocar el logro de haber conquistado las tres principales ciudades de la provincia de A Coruña -haber tomado el gobierno, en palabras del regidor Suárez- y criticar a Luís Villares que «non se pode pensar que a unidade popular se pode construír dende arriba, dende un partido político».

De hecho, Beiras acusó al portavoz de En Marea de actuar en contra del espíritu de la «unidade popular» dando metralla a la derecha. Y vaticinó: «Se non conseguimos que haxa unidade, non se gañará á dereita nas eleccións municipais».

En su intervención, en la que estuvo respaldado por miembros de Ferrol en Común y del grupo de gobierno de izquierda rupturista local, Beiras aseguró que «Suárez é todo un exemplo meritorio, e a súa traxectoria é case heroica», y se mostró convencido de que tiene un apoyo popular «que transcende a base de Ferrol en Común».