Medio Rural evalúa medidas para ayudar al sector primario por la sequía

S. Martínez XINZO / LA VOZ

GALICIA

Oscar Vazquez

Vázquez matizó que además de lo que se pueda decretar, se pedirá ayuda al Ministerio de Agricultura

23 sep 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

La conselleira de Medio Rural, Ánxeles Vázquez, anunció en Xinzo que la próxima semana la Xunta evaluará la adopción de medidas de ayuda al sector primario ante los daños por la falta de agua. A la espera de la probable declaración oficial de la Xunta de la situación de alerta por sequía en octubre, Vázquez expuso: «Medio Rural leva un seguimento estrito do que ocorre coa seca. Os puntos máis afectados son zonas de Ourense e algunha de Lugo. Nun principio, a nosa preocupación pasaba polas colleitas pero tamén polos incendios, xa que no seu día estaban a piques de quedar secos puntos de almacenamento de auga».

Adelantó que dentro de unos días se reunirá con los cuatro jefes territoriales. «Analizaremos máis polo miúdo cal é a situación exacta. Medio Ambiente está a facer estudios para decidir se decreta a alerta de seca. E Medio Rural ten que coller as súas vías específicas, facendo análises de recollidas e analizando como está influíndo en pastos para gando en zonas de montaña», remarcó.

Vázquez matizó que además de las medidas que se puedan decretar, se pedirá ayuda al Ministerio de Agricultura. «As medidas no están desenvoltas. Por un lado está o adianto das axudas da PAC -dun 70 %-, que xa o tiñamos solicitado. Doutro, haberá que comprobar se podemos sacar adiante outras liñas específicas», valoró. Estas iniciativas podrían resumirse en «plantexamentos específicos para pastos e habilitar posibles canalizacións de auga ou pozos. Analizaremos a afectación da seca á economía a avaliaremos posibles propostas en infraestruturas».