Miles de personas se manifiestan en Santiago por su derecho a vivir en gallego

La Voz TAMARA MONTERO / LA VOZ

GALICIA

Bajo el lema «en galego sen límites» reclaman la normalización del idioma en todos los ámbitos de la vida

18 may 2017 . Actualizado a las 00:07 h.

«En galego sen límites» es el lema de la manifestación que a esta hora recorre las calles de Santiago para defender el derecho a vivir en gallego. Miles de personas han salido a la calle reclamando poder utilizar su lengua en todos los ámbitos de la vida, ya que, según denunció el presidente de A Mesa pola Normalización Lingüística, Marcos Maceira, antes del inicio de la marcha, actualmente es imposible abrir una cuenta bancaria en gallego. «Queremos deixar de vivir con restricións a lingua galega», reclamó Maceira, que también criticó que en el ámbito de la enseñanza «as restricións nos últimos anos aumentaron en vez de diminuír».

Al derecho a aprender en gallego se refirió también Luís Villares, portavoz de En Marea. «Temos que vir reclamar o noso dereito a vivir en galego» explicó, para luego añadir que «queremos que todo o mundo teña dereito a coñecer o galego dende a primeira escola ata que saia do sistema educativo» y que la normalización lingüística cuente «coa complicidade e coa colaboración da Xunta de Galicia e non co seu entorpecemento».

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, calificó la movilización como «moi importante para o futuro do país» y que «non imos dar un paso atrás na defensa da lingua galega». Pontón también lanzó un mensaje de optimismo «cando somos miles de galegos os que nos reunimos en Santiago para reivindicar o idioma» e hizo un llamamiento a los más jóvenes para «que sexan protagonistas da rebeldía do galego» porque «en galego non temos límites e podemos chegar a todo».