«Se vas metendo zume novo, vas collendo o mellor de cada época»

Jorge Mira sigue estando entre los catedráticos de menor edad de la institución académica compostelana


santiago / la voz

Es una rara avis. A los 42 años era catedrático de Electromagnetismo en la Universidade de Santiago, la más envejecida de las tres gallegas. «Daquela época había unha persoa máis nova ca min por uns días». En su área fue el catedrático más joven de España. Jorge Mira (Baio, 1968) sigue estando entre los de menor edad de la institución académica compostelana. «Levo seis anos de catedrático e sigo sendo dos máis novos». Sigue siendo raro ver a uno que no haya superado la barrera de los 50 años. Se cuentan con los dedos de una mano.

«A clave é estar no sitio adecuado no momento adecuado». Se refiere Mira a los ciclos de contratación en las universidades. «Falo de prazas de funcionario. Houbo unha serie de borbotóns históricos que fixeron que entrara de golpe moitísima xente». Se agotaba el cupo y en los años anteriores y posteriores no había plazas. Y el talento se quedaba fuera. ¿También estos años? También. «Houbo xeracións perdidas na universidade, porque isto leva acontecendo dez ou quince anos». Casos concretos que no tuvieron hueco. «Falamos de xente moi, moi potente, fabas moi contadas, que si que deberan ter tido sitio no sistema universitario galego», dice Mira.

«Se vas metendo zume novo vas collendo o mellor de cada época». Y también hay perfiles diversos. Los jóvenes tienen el «dinamismo propio da idade, que é moi creativa». La época de tesis y de posdoctorado «é a máis fecunda porque estás dedicado en corpo e alma». No hay otras cargas, ni docentes ni familiares. Y los veteranos, ¿qué aportan? «Están máis establecidos e teñen consolidada a liña de traballo, así que teñen un saber facer que importa moito».

Newsletter Educación

Recibe todas las semanas la información más relevante sobre educación

Votación
7 votos
Comentarios

«Se vas metendo zume novo, vas collendo o mellor de cada época»