El PSdeG acusa a las cúpulas de las mareas de convertir a Beiras en un «xarrón chino»

Manuel Cheda
M. Cheda SANTIAGO DE COMPOSTELA

GALICIA

Alvaro Ballesteros

Leiceaga insta a la coalición de Podemos, IU y Anova a imitar a los socialistas gallegos y organizar «unhas primarias de verdade» para elegir candidato a la presidencia de la Xunta, en lugar de dedicarse a «crear baronías»

06 jul 2016 . Actualizado a las 13:36 h.

El PSdeG se ha decidido definitivamente a hurgar en la herida de En Marea. Aprovechando la crisis interna que atraviesa la coalición tripartita y el intento de las cúpulas de las mareas de apartar a Xosé Manuel Beiras y escoger a dedo un «candidato de consenso» para desalojar a Alberto Núñez Feijoo del poder, el aspirante socialista a la presidencia de la Xunta, Xoaquín Fernández Leiceaga, ha instado hoy a sus adversarios en las urnas a imitar las «primarias de verdade» celebradas por los progresistas en mayo. Además, los ha acusado de querer «xubilar, non sei se anticipadamente ou non», al «xarrón chino» de Beiras, «un referente político que ata hai pouco tempo era incuestionable».

«Vemos con certa sorpresa e perplexidade que a nova politica se está facendo vella moi rapidamente. [...] Está dando lugar a unha eclosión de nobreza recente con extrema rapidez onde son as opinións de tres ou catro líderes o relevante, en vez de fomentar a decisión do conxunto da militancia e dos simpatizantes», ha lamentado Leiceaga en rueda de prensa. «Tamén vemos con certa sorpresa -ha abundado en alusión implícita a Beiras- como algúns líderes políticos nese novo espazo pasan rapidadamente á categoría de xarrón chino, que é algo moi valioso pero que ninguén sabe onde colocar, curiosamente sen ter pasado antes por ningunha experiencia previa de goberno».

A juicio del candidato socialista, los alcaldes de A Coruña, Ferrol y Santiago, entre otros cargos vinculados a En Marea, malgastan su tiempo estos días en «liortas internas», «en crear baronías» y en dar pasaporte a Beiras. Cuando en realidad lo que deberían estar haciendo es «tomar nota do que ten feito o Partido Socialista, como nós organizamos unha primarias de verdade, e do resultado dese proceso de participación para organizarse na súa casa».