Nós Candidatura Galega saca músculo del mundo de la cultura

340 personas firman un manifiesto de apoyo a la lista nacionalista, escenifado en un acto en Santiago de Compostela


Hasta 340 personas han rubricado un manifiesto de apoyo a Nós Candidatura Galega, cargando con el peso de «unha nación galega que todavía non existe, pero que levamos en nos», y defendiendo que el poder político que logre Galicia el próximo 20 de diciembre «será o que alcance» tal opción.

El acto se ha celebrado en la compostelana Plaza del Toural y ha estado presentado por el dramaturgo y escritor Quico Cadaval y la periodista Concha de la Fuente, quienes han dado pie a un texto al que dieron lectura la editora Helena Pérez, el intérprete Federico Pérez y Tereixa Novo, de Fuxan os ventos. «Sen poder político propio, sen estructuras nacionais soberanas, sen auto-organización, a nosa terra desaparece e nengún problema noso terá solución. Tampouco estará garantizada a pervivencia e vivencia da nosa lingua e cultura. É polo que damos o noso apoio a Nós Candidatura Galega para as próximas eleccións xerais», recoge el documento.

El escritor Suso de Toro explicó en este evento al aire libre el sentido del mencionado manifiesto y remarcó, en su discurso, que el poder político que tenga Galicia tras el 20-D en Madrid dependerá del apoyo que obtenga Nós: «O poder político que teña este país será o respaldo que consiga Nós, que precisa do traballo de todos e todas», indicó tras proclamar su orgullo por la gente de la cultura comprometida con el país y su orgullo, además, por ser ciudadano gallego. De Toro destacó que la de Nós es una candidatura «contra todo poder establecido, feito desde a base».

Y, con su característico estilo, Quico Cadaval resumió con ironía la importancia de contar con una representación propia: «Recomendo moito Madrid porque tiran moi ben as cañas e é un pobo hospitalario, pero hai moitas persoas que a cambio da felicidade de vivir nesa cidade fan o que lle mandan. A nosa candidatura non ten ese plan, ten o plan de defender os intereses deste país e das súas clases populares, conseguir que nos deixe de pasar pola puerta unha e outra vez a historia».

Iconos de todos los campos de la cultura gallega, como Quico Cadaval, proclaman por este medio la necesidad de que Galicia tenga voz soberana en el Congreso a partir del 20D y que esa voz se plasme en un grupo parlamentario que solamente se deba a los intereses del país gallego. «Un grupo parlamentario propio galego que, desde aquí y desde nos, combata as políticas antisociais e colabore na consecución de políticas que favorezan os sectores máis castigados pola crise. E demandamos un grupo parlamentario de obediencia galega que reclame poder e soberanía para a nación galega», explicita el texto.

Porque «queremos o noso país e desxamoso mellor futuro para a nosa xente nel -argumentan las personas firmantes-, desexamos que o noso país teá unha candidatura que nos represente desde a soberanía, que defenda alí os nosos intereses económicos, sociais, culturais, que demande e atope solucións aos nosos graves problemas de todo tipo».

El manifiesto de la Cultura de apoyo a Nós-Candidatura Galega insta a «non perder outra oportunidade histórica», como la que se abre a partir del 20D, y apuesta por confiar en las propias fuerzas. «Sabemos que temos recursos, materiais e intelectuais. Confiamos nas nosas forzas e na nosa determinación», concluye.

Una larga lista de personalidades de la cultura, de la música, de la literatura, artes escénicas, del ámbito académico y de la investigación estamparon ya su nombre en el manifiesto de apoyo a Nós-Candidatura Galega. Entre los firmantes están Francisco Pillado, Agustín Fernández Paz, Bieito Iglesias, Mercedes Queixas, Marta da Costa, Marica Campo, Xavier P. Docampo, Anxos Sumai, Xavier Queipo o Ledicia Costas, que comparten firma con músicos como Alonso Caxade, Guadi Gallego, Ugia Pedreira, Tino Vaz, Xurxo Souto, integrantes de los grupos Quempallou y Nao o de Das Kapital. Igualmente, ilustradores como Kiko de la Silva, Pepe Carreiro, o Xosé Lois Rodríguez O Carrabouxo.

Suso Díaz, Margarita Ledo, Encarna Otero, Leandro Lamas, Luisa Márquez, Manuel Lourenzo, Suso de Toro... Todos se suman a la larga lista de firmas de miembros de la cultura y del activismo social del país. El acto contó con la presencia de los cabezas de lista por A Coruña y Pontevedra, Carlos Callón y Carme Adán, respectivamente, y del portavoz nacional del BNG, Xavier Vence, fuerza política integrada en la candidatura. 

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
27 votos
Comentarios

Nós Candidatura Galega saca músculo del mundo de la cultura