La Mesa detecta mucho más castellano que gallego en educación infantil y la Xunta ve «equilibrio»

Marcos Maceira, presidente de la entidad, afirma que en Vigo (75,9 % de las aulas solo en castellano), Ourense y Pontevedra se dan «os casos máis alarmantes de exclusión do galego»


Santiago

El 5,2 % del alumnado de la etapa infantil de 3 a 6 años recibe este curso enseñanza mayoritariamente en gallego en el conjunto de las 7 ciudades más pobladas de Galicia; el 18,96 % de ese alumnado tiene el 50 % en gallego y el 50 % en castellano; el 36,43 %, mayoritariamente en castellano; y el 39,41 %, solo en castellano. Así concluye un informe de la Mesa pola Normalización Lingüística, tras analizar la situación con datos facilitados por 269 centros.

Marcos Maceira, presidente de la entidad, afirma que en Vigo (75,9 % de las aulas solo en castellano), Ourense y Pontevedra se dan «os casos máis alarmantes de exclusión do galego». En estas tres ciudades la situación es «máis preocupante» pues «entre o 67 % e o 75 % do alumnado ten negado calquera achegamento mínimo ao galego», sostiene Maceira.

El informe también analizó la dotación de materiales didácticos para enseñar en esa etapa: todos los centros disponen de materiales en castellano, mientras solo el 30 % los tienen en gallego, en parte elaborados por el personal docente. Para aprender inglés disponen de materiales el 88 % de los centros, casi el triple que en gallego, indicó Maceira.

La Consellería de Educación discrepa de este estudio: «En primeiro lugar, hai que salientar que o equilibrio entre as dúas linguas está garantido pola aplicación do Decreto 79/2010, pois establece o tratamento igualitario e o equilibro de aprendizaxe nas dúas linguas cooficiais no ensino infantil. Ademais, cómpre lembrar que os últimos estudos do Instituto Galego de Estatística demostran que estamos no momento de maior coñecemento da lingua galega por parte da nosa poboación máis nova», afirma. «Esta mostra da Mesa, que vén repetindo de forma habitual todos os anos, carece de fiabilidade porque non ten base nin tratamento científico algún», agrega.

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