Del PSOE al BNG en Portas, y al revés en Sobrado dos Monxes

Manu Otero | Elena Silveira PORTAS / SOBRADO | LA VOZ

GALICIA

Santiago Carballo lidera la candidatura de la izquierda del municipio vecino de Caldas bajo las siglas del BNG. Lisardo Santos concelleiro do Bloque no concello coruñés dende hai catro anos

22 abr 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

Santiago Carballo encabeza la candidatura del BNG a la alcaldía de Portas. Nacionalistas, socialistas e independientes se unen bajo las siglas del Bloque para poner fin al mandato de 23 años de Roberto Vázquez.

-¿Cuándo decide unirse la izquierda de Portas bajo las siglas del BNG?

-Hubo un movimiento de gente que estaba cabreada con Roberto Vázquez porque diseñó un PXOM sin contar con los vecinos y se sintieron perjudicados. Así se empezó a remover un poco el tema político. En este grupo estaba también el candidato que luego eligió el PP, entonces ellos se separaron. Nosotros continuamos y logramos un acuerdo pleno de integrarnos. Como el BNG tenía tres concejales y el PSOE uno, lo lógico era ir con las siglas del BNG e integrarnos nosotros con ellos. Hacer una coalición era complejo y muy tardío ya. Lo decidimos, por unanimidad. Luego las listas se eligieron en asambleas abiertas.

-¿Fue difícil dejar el PSOE?

- Esa decisión nos costó. Hablamos con la ejecutiva y al principio nos les gustaba mucho la idea. Pero, en cuanto le expusimos que era una forma de poder ganar las elecciones nos entendieron y nos autorizaron a presentarnos dentro de las listas del BNG. Y se comprometieron a no presentar candidatura en Portas.

CAPOTILLO

-¿Se sintió en algún momento como un tránsfuga?

-No, no, no. En ningún momento. Esto no es un acto de transfuguismo. El hecho de ir con el BNG no quiere decir que el PSOE se pasará en pleno al BNG. Esto es un grupo homogéneo de izquierdas que va a las elecciones. Vimos la oportunidad de que si nos uníamos antes de las elecciones podíamos alcanzar con los mismos votos un concejal más y si nos uníamos después, lo perdíamos. Esa fue la decisión, simplemente. En ningún momento sentí haber traicionado al PSOE.

-¿Confían en ganar las elecciones?

-Estamos seguros de que seremos la lista más votada y tenemos posibilidades de alcanzar la mayoría absoluta. Lo que nos pasaba a nosotros de fraccionar el voto, ahora le va a pasar a ellos. Porque el voto de la derecha se divide entre el PP y Roberto Vázquez.

«Non me ofreceron nada; cambiei de siglas para mellorar a vila»  

Lisardo Santos Ares (Sobrado dos Monxes, 1980) está solteiro e traballa como distribuidor de produtos agrarios. É concelleiro do Bloque no Concello de Sobrado dende hai catro anos, os mesmos que levaba como militante do BNG. Explica que a suba de impostos, o paro, o descenso da poboación... deixa sen futuro ao municipio. E di tamén que a política do BNG non vai paliar esas carencias e que, por este motivo, pasouse ás filas dos socialistas. «Porque o seu programa se axusta máis ás necesidades de Sobrado».

-Hai quen iso o interpreta como transfuguismo.

-Pois non creo que sexa transfuguismo. De feito, eu estarei ata finalizar o mandato como concelleiro do BNG. E tampouco me paso a un partido de dereitas. Porque eu nunca me pasaría a unha política de dereitas. Eu tiña que mirar o mellor para os veciños.

-¿Cre entón que o programa socialista é mellor que o do partido no que militou nos últimos catro anos?

-En realidade non é que falle o BNG. O que pasa é que os proxectos do PSOE son máis atractivos.

-Poña un exemplo.

-En políticas sociais, en pretender darlle máis movemento ao municipio...

-¿O proxecto do PSOE tamén lle resultou persoalmente máis atractivo que o do BNG?

-Non me ofreceron nada, se é o que pensa. Eu cambio de siglas por mellorar o pobo, non por min.

-¿E dende cando levan en conversas co PSOE?

-Comezan a aparecer conversacións, comentarios... Pero ninguén chamou ex profeso a ninguén, simplemente foron cousas que xorden da vida diaria. Estudamos a situación e parecéronnos máis interesantes os proxectos socialistas. E eu tiña que mirar o mellor para os veciños.

-¿Cree que os seus compañeiros do BNG entenderán este cambio de siglas?

-Non sei o que eles pensarán. Supoño que lles sentaría mal.

-¿E os seus veciños?

-Marchamos tres concelleiros. Non é casual. Penso que temos posibilidades de gañar. De feito, temos que gobernar.