Ramón Villares: «Hai que retirar o galego do debate político»

redacción / la voz

GALICIA

05 ene 2015 . Actualizado a las 08:47 h.

El presidente del Consello da Cultura Galega, Ramón Villares, entiende que «hai perigo de quebra de transmisión xeracional» del gallego, una situación que puede tener «consecuencias a medio prazo negativas», aunque, a su juicio, no es motivo de «alerta nin de emerxencia». Villares entiende que, dado que en Galicia existen dos lenguas, es necesario que se articulen medidas que permitan que esa convivencia no sea conflictiva y que posibiliten que «o galego non sexa prexudicado por ser unha lingua menor e con menos falantes».

Villares hizo estas declaraciones en una entrevista concedida ayer a Radio Nacional de España y recogida por Europa Press. En ese foro pidió el presidente del Consello da Cultura «non ser catastrofistas»: «O galego ten solución, vai ter futuro, o que pasa é que temos que cambiar o diagnóstico sobre el».

En su opinión, «combínanse os efectos negativos da concepción ilustrada de que a lingua se protexe só na escola, cuns efectos a medio prazo da disolución da sociedade tradicional galega, a rural, que foi a que realmente mantivo o idioma». A esto se sumaron «unhas políticas públicas que foron acertadas no papel pero que socialmente non foron ben asumidas».

El presidente del Consello da Cultura Galega es partidario de retirar el gallego del debate político, y de que hablarlo sea «normal», que «se fale porque se cree que é bo, pero non porque se está a favor ou en contra».

Filgueira Valverde

Ramón Villares se refirió también a la polémica de la elección de Xosé Filgueira Valverde como persona a la que estará dedicado el próximo Día das Letras Galegas. El historiador asegura no concordar con esas críticas a la Real Academia Galega: «Se temos que facer unha especie de aduana ou de escrutinio sobre os comportamentos políticos, ideolóxicos ou relixiosos das persoas hai que telo en conta, pero nas Letras Galegas o que vale é a obra», dijo. Siguiendo con su argumentación, apunta que no se puede negar que Filgueira haya sido alcalde durante el franquismo, pero cree que eso mismo pasa con otras muchas figuras de la literatura gallega que tuvieron una biografía zigzagueante. Según Villares, que algunos docentes se nieguen a dar a conocer su figura entre los alumnos es «unha irresponsabilidade».