Ovidio Trillo: «Asusteime pola multa que podía vir e preferín pagar, pero recurrín»

Santiago Garrido Rial
s. g. rial CARBALLO / LA VOZ

GALICIA

Ana Cotelo

25 abr 2014 . Actualizado a las 07:00 h.

Ovidio Trillo Mouzo (Salto-Vimianzo, 58 anos) forma parte de la plataforma de afectados por las multas de Hacienda en la Costa da Morte, una de las comarcas gallegas más activas (y de las primeras, tras la zona de O Morrazo) en la lucha contra estas sanciones.

Pasó 30 años en Suiza, cerca de la capital, en el cantón de Berna, y regresó hace 11. Meses atrás, cuando empezó a ver todo lo que pasaba con las notificaciones que le estaban llegando a otros que estaban en casos parecidos, decidió actuar. Y optó por abonar lo pendiente de cuatro años, sin más: «Paguei -explica-. Asusteime pola multa que me podía vir, e preferín pagar, pero recorrín. Dicían que entre intereses e recargo podíache caer ata a metade do que cobraban, vin os casos que se publicaban na prensa, así que en xullo fun a Facenda e arranxei. Eu tiven que pagar 48.000 euros, polo que que a sanción podía ter sido moi alta».

Al igual que otros afectados, se queja de que nunca le informaron ni lo más mínimo: «Nunca. Nada. Nin aló -añade-, nin aquí nas xestorías. Cando vin de volta fun darme de baixa ao consulado e non me dixeron nada. E aquí, dicían que non había que declarar, que non o facía ninguén. Eu estou de acordo en que hai que pagar os impostos, pero Facenda ten que informar». Tras pagar, confía en recuperar parte con su recurso: «Iso espero, porque teño unha invalidez do 100 % e, polo que din, non se declara por ela. E vin xa de Suíza con ela». Él tuvo suerte porque tenía ahorrado y pudo pagar, pero otros, no: «A min cadroume, pero hai moita xente que non pode. Familias que viven desa pensión. Son moitos casos, pero non se coñecen todos, moitos prefiren calar».