Galiza Nova reivindica la rebeldía de Rosalía y el compromiso de Castelao

Efe

GALICIA

Xoán A. Soler

La formación nacionalista celebró un acto en Bonaval en el que participaron diversos cantantes, actores y deportistas gallegos

24 jul 2012 . Actualizado a las 21:26 h.

Galiza Nova ha reivindicado hoy, víspera del Día da Patria Galega, la rebeldía de Rosalía de Castro y el compromiso de Castelao. En el acto, celebrado en San Domingos de Bonaval, que acoge el Panteón de Galegos Ilustres, intervino la secretaria xeral de las juventudes del BNG, Iria Aboi, que rechazó las políticas de Núñez Feijoo, «o peor presidente do peor Goberno da Historia de Galicia»..

Al homenaje asistieron el portavoz nacional del Bloque, Guillerme Vázquez; su candidato a la presidencia de la Xunta y diputado en el Congreso, Francisco Jorquera, y la portavoz en el Parlamento gallego, Ana Pontón, así como el secretario xeral de la UPG, Néstor Rego, y parlamentarios nacionalistas como Carlos Aymerich, Carme Adán o Bieito Lobeira. También participaron la cantante Najla Shami, el ciclista Ezequiel Mosquera, los actores Iria Fernández Sobrado y Luis Iglesias y las periodistas Carme Vidal y Tereixa Navaza.

Jorquera ha subrayado que tanto Rosalía como Castelao «dedicaron o mellor das súas vidas a dignificar todo aquilo que nos singulariza como voz propia no coro da humanidade» y lo hicieron «teniendo enfrente aos poderosos». Del segundo, dijo que «a súa contribución foi decisiva para organizar o nacionalismo e preparalo para a acción política» y resaltó que lo hizo frente «á caverna españolista da época».

En su opinión, «Galicia vive unha auténtica emerxencia nacional e necesita máis que nunca» del nacionalismo que entiende que «o avance do autogoberno dos pobos e o avance da democracia e do progreso social están íntimamente ligados».

Por ello, vinculó «estes tempos de involución económica e social, de recortes salvaxes aos dereitos das maiorías sociais» con «un ataque tamén brutal contra a democracia e o autogoberno».

Parafraseando a Castelao, dijo que el Gobierno de Rajoy es «un Goberno de imperialistas fracasados», porque «non son capaces de defender os intereses de España na Europa dos mercaderes» y «sacrifican a soberanía de España para someterse aos ditados do cuarto Reich».

Sin embargo, Jorquera explicó que, al mismo tiempo, están dispuestos «a ser imperialistas na propia casa, dispostos a aplicar a mesma prepotencia da emperatriz Merkel contra Galicia e os pobos do Estado».

El candidato a la presidencia de la Xunta ha denunciado que la situación de Galicia tiene como «cómplice» a «esa brigada de demolición que se chama Gobierno Feijoo».

Francisco Jorquera afirmó que el Ejecutivo del PP «chegou intentando terminar co galego e vai camiño de acabar coa base productiva e o propio autogoberno do país».