El déficit de infraestructuras frena el impulso económico de A Mariña

Mar García / José Alonso

GALICIA

La situación de las vías terrestres de comunicación dificulta la competitividad de las empresas de la comarca

03 ago 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Competir es más fácil y rápido si las compañías disponen de buenas infraestructuras viarias. Y el tejido empresarial e industrial de A Mariña ha tenido que hacerlo, históricamente, en las peores de las condiciones. Las críticas han sido reiterativas, pero no siempre unánimes a la hora de hacerlas llegar a quien correspondía.

Alfonso Parga, delegado en la comarca de A Mariña de la Confederación de Empresarios Lucenses (CEL) y presidente de la Federación Galega de Transportes, es especialmente crítico con el déficit de infraestructuras que presenta la costa lucense: «Supoñen un impedimento moi grande para o desenvolvemento da economía da comarca, porque cando os produtos de outras zonas chegan a Madrid, os nosos están en Benavente. Cando nós os poñemos en Rábade ou Baamonde, os de A Coruña ou Vigo están xa en Pedrafita».

Una red viaria deficiente que se corresponde con un problema estructural histórico de A Mariña, que por ahora ningún Gobierno ha afrontado de forma decisiva, al entender de Alfonso Parga: «Máis aló de cuestións partidistas, de quen ten ou non a culpa, o certo é que a autovía do Cantábrico debía estar rematada xa fai oito ou dez anos. É unha infraestrutura fundamental para que A Mariña poda competir en iguais condicións cos demais. Eu persoalmente penso que antes do 2014 ou do ano 2015 non a veremos rematada», manifestó. Es el 2015, precisamente, la última fecha dada por la Xunta para que el corredor costero esté operativo al completo en el norte gallego.

Promesas sin frutos

«Todo son promesas, pero ata agora non vemos nada. Que si o corredor, que si o AVE... pero en infraestruturas a costa de Lugo segue sendo moi deficitaria. O noso peixe ten que competir nas lonxas de Madrid e Barcelona, e non poder poñelo alí a tempo supón un prexuízo enorme. ¿Tan difícil de entender é iso?», añadió Alfonso Parga.

Para el delegado de la CEL en la comarca de A Mariña, la crisis económica no debe de servir de disculpa para que no se acometan con urgencia actuaciones que permitan paliar el déficit de infraestructuras en la costa de Lugo.

«A Mariña ten que estar conectada con Ferrol, pero tamén co sur de Galicia e o dique norte do porto de Alcoa tense que abrir ao tráfico xeral. Son cousas que levamos pedindo moitos anos. Pero a realidade é que coa autovía do Cantábrico unha parte da Mariña vai quedar aínda máis illada. O desenvolvemento desta comarca estase freando. Hai un déficit infraestrutural que se ten que corrixir, porque os impostos pagámolos todos», concluyó.

Empresarios y políticos se han quejado de la discriminación que la Administración ha practicado con el norte frente al sur de Galicia, a pesar de que dos de los principales puertos pesqueros de la comunidad, Burela y Celeiro, están asentados en la costa de Lugo; de que cuenta con una importante masa forestal cuyos propietarios, asociados en Promagal, han optado por sacar su producto a través de las vías marítimas; y que el sector servicios, especialmente el vinculado al comercio y al turismo, une su despegue a la calidad de las vías terrestres de comunicación.