El comité de Alcoa se moviliza al temer el cierre de aluminio en San Cibrao

Sindicatos apelan a la ministra de Industria y a la dirección de la empresa en España


cervo / la voz

Saltan las alarmas en Alcoa San Cibrao tras anunciar la empresa un nuevo recorte de la actividad en la planta de aluminio, donde a partir de la próxima semana se prevé producir un 11,25 % menos. El comité de empresa «entende que se trata do seguinte paso no camiño dun posible apagado e cese da producción na planta de San Cibrao». Comparan las medidas de Alcoa en A Mariña con lo «acontecido coas fábricas da Coruña e Avilés, que actualmente manteñen pechadas as súas electrólises adicándose só a refusión de aluminio». Además de censurar «a irresponsabilidade dos políticos», el comité pide a la ministra de industria que visite la fábrica de A Mariña. También apela a la dirección de Alcoa en España, solicitándole «unha reunión urxente».

Los representantes de la plantilla de San Cibrao, sostienen que para «empeorar a situación, a diferenza destas dúas fábricas -A Coruña y Avilés-, a dependencia que mantén o territorio con esta industria é case exclusiva, dando traballo a case catro veces máis traballadores polo que o seu posible peche suporía unha auténtica catástrofe para as case 100.000 persoas que viven na comarca da Mariña».

«Facilitar o goberno»

Los sindicalistas recuerdan «que a causa raíz desta situación na industria do aluminio é o elevado prezo da electricidade e a necesidade urxente de aprobar un estatuto enerxético para as industrias electrointensivas. Estatuto que debe igualar o prezo da enerxía cos países do noso entorno. Tamén todos sabemos que para que isto se dea ten que haber un goberno constituído». Y ahí ponen el acento en su crítica a los gestores públicos: «Consideramos unha irresponsabilidade por parte dos políticos a actual situación na que, a máis de tres meses das últimas eleccións, non existe un goberno constituído». Por eso instan «aos partidos a facilitar o goberno, pois a sua ausencia pode levar ao peche de industrias básicas que son, en definitiva, o motor e garante de riqueza de calquera pais desenvolvido».

Por todas esas razones, los sindicalistas de San Cibrao solicitaron el miércoles «unha reunión urxente coa dirección e Alcoa en España». Un encuentro en el que plantearían alternativas al segundo recorte de la actividad en la planta de aluminio anunciado en San Cibrao, donde producirían un 11,25 % menos.

Invitan a Maroto a San Cibrao

Y el jueves, «por escrito e por segunda vez», pidieron una entrevista con Reyes Maroto, ministra en funciones de Economía, Industria y Turismo, «á que invitamos a coñecer a factoría». En su opinión, «sería positivo que a entrevista se realizase en San Cibrao para que puidese ver de primeira man as instalacións e que visitase a comarca da Mariña». Todo ello porque «sería a mellor maneira de visualizar a dependencia que ten a zona de esta industria e transmitirlle a importancia de sacar a diante o estatuto de enerxía canto antes».

El PP lucense llama «á mobilización social en defensa do emprego»

Tras anunciar Alcoa la parada de uno de los 16 grupos de cubas de aluminio de San Cibrao, Alfonso Villares, alcalde popular de Cervo, llamó el miércoles a «berrar todos ao unísono» por un precio de la luz que garantice la viabilidad de la factoría mariñana. Javier Jorge Castiñeira, diputado del PP en la Deputación, secundó desde «o grupo provincial popular» la propuesta de Villares: «Preocupados polos postos de traballo de moitos veciños, apoiamos a proposta de mobilización de todos os entes sociais da Mariña en defensa de medidas que garantan a competitividade de Alcoa e o emprego».

Los populares «instan aos sindicatos a apoiar as mobilizacións propostas polo alcalde de Cervo, independentemente da cor política do Goberno do Estado». Para Castiñeira, el Ejecutivo español, «a pesar de estar en funcións, debería traballar por ofrecer solucións á industria electrointensiva, un prezo estable para a enerxía». Declarando su «desencanto coa estratexia do Goberno do PSOE» en España, el diputado provincial del PP considera «que debe cambiar de actitude con respecto a esta empresa, que é a máis importante para a economía da Mariña e de toda a provincia».

La multinacional reduce un 11,25 % la producción para mitigar pérdidas

Elevados costes de la energía eléctrica y «muy bajas» cotizaciones del aluminio en el mercado internacional, llevaron a Alcoa a reducir desde principios de julio un 5 % la producción de aluminio primario en San Cibrao. Justo un mes después, la multinacional anunciaba que a partir de la próxima semana sumará a esa bajada una del 6,25 %. Suman un 11,25 % y, en esta segunda ocasión, conlleva la parada de un grupo de 32 cubas, con lo que en electrolisis quedarán en funcionamiento 15 de los 16 grupos. El comité pronostica que repercutirá en el empleo temporal, y la empresa dice que revisará las necesidades de ese personal.

Alcoa justifica el descenso de actividad por un intento de mitigar las pérdidas en esa planta de su fábrica de A Mariña. Cada mes pierde unos nueve millones de euros con el aluminio primario en San Cibrao, aunque los palían los beneficios de alúmina.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El comité de Alcoa se moviliza al temer el cierre de aluminio en San Cibrao